معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح همسان سازی پوشاک مدارس برای دانش آموز آذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طرح همسان سازی پوشاک مدارس شامل 200 هزار دانش آموز سطح استان بوده و تعداد پارچه مصرفی نیز 500 هزار متر است.

کد مطلب: ۶۶۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، سلیمان عیلزاده اظهار داشت: استفاده از پوشش یکسان در فضاهای آموزشی مقوله ای است که در چند سال اخیر در نظام آموزشی کشور متداول شده و به نحوی فراگیر و عمومی شده است.

وی افزود: این امر در نظم دهی به دانش آموزان و متمایز کردن آنان از افراد غیر دانش آموز بسیار مؤثر بوده و بر این اساس، نخستین جلسه هماهنگی همسان سازی پوشاک مدارس در سال تحصیلی 97‏-96 متمایز از سال های گذشته، سه ماه سریعتر در بهمن ماه 1395 برگزار شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در این رابطه به علت فرصت بسیار برگزاری طرح مذکور، نظارت بر تولیدی های سطح استان به نحو احسن صورت گرفته به طوری که موجب رضایت اولیاء شده است تا جایی که امسال تنها دو مورد شکایت به این سازمان واصل شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، باید معرفی تولیدی ها از سوی اتحادیه خیاطان شهرستان ها به تعداد 180 واحد و بازدید از تولیدی های معرفی شده به تعداد 80 واحد در سطح شهرستان ارومیه و سایر شهرستانها به تعداد 100 واحد به همراه نمایندگان سازمان دانش آموزی و اتحادیه خیاطان، در زمینه احراز صلاحیت آنان انجام شود.

علیزاده بیان کرد: حذف بعضی از تولیدی های معرفی شده توسط اتحادیه نیز به دلیل وجود پرونده تعزیراتی در سال 95 و همچنین عدم احراز صلاحیت واحد برای شرکت در طرح مذکور بوده است.

وی اظهار داشت: امسال سهمیه بندی پوشاک مدارس بین تولیدی های تایید شده با توجه به توانایی ها و سوابق گذشته تولیدی با تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی همسان سازی پوشاک مدارس انجام می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر ضمن ارائه قیمت های مصوب استانی بر اساس اندازه با توجه به تحلیل ارائه شده از سوی اتحادیه خیاطان، معرفی چهار نوع پارچه مثل فدک، تک،نساچ پور،زرین پود در طرح مذکور به علت عدم انحصاری یک نوع پارچه مصرفی، انجام می شود.

به گفته وی، معرفی 24 نوع رنگ پارچه توسط سازمان دانش آموزی استان به دلیل متنوع بودن انتخاب رنگ توسط مدیران، برخورد جدی با تولیدی های متخلف و حذف صد در صدی در سال آینده،بازرسی از تولیدی های سطح استان به همراه نمایندگان سازمان دانش آموزی، ادارات آموزش و پرورش و سازمان صنعت معدن و تجارت هر شهرستان و نیز بررسی مسائل و مشکلات طرح مذکور و رفع بعضی از نواقصات طرح انجام می شود.

علیزاده اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده، عملکرد شهرستان های ماکو،خوی،مهاباد و بوکان بهتر بوده اما عملکرد شهرستان های نقده و میاندوآب مطلوب نیست.

وی بیان کرد: طرح پوشاک مدارس بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش برای تمامی مقاطع دخترانه و پسرانه الزامی و برای سایر مقاطع اختیاری است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این طرح شامل 200 هزار دانش آموز سطح استان است افزود: تعداد 70 هزار نفر از این دانش آموزان شامل ارومیه بوده و علاوه بر آن، تعداد پارچه مصرفی نیز 500 هزار متر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار