معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مشاوران مذهبی در 34 آموزشگاه استان حضور دارند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سایه تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان در سال های اخیر، مدارس استان که مشاوران مذهبی در آن ها حضور دارند از 5 آموزشگاه به 34 آموزشگاه افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۶۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مصطفی کافی راد در جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با مدیران، معاونان پرورشی، مشاوران مذهبی مدارس امین، روشنا و هجرت ناحیه یک و دو کانون عصمت اردبیل که معاونان امور استان ها و پژوهش این ستاد نیز حضور داشتند، اظهار داشت: با همکاری نزدیک حوزه و آموزش و پرورش زمینه برای تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان فراهم شده است.

وی با اشاره به پویایی و بالندگی نسل امروزی به عنوان یکی از اهداف این ستاد، تصریح کرد: در سایه تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان در سال های اخیر، مدارس استان که مشاوران مذهبی در آن ها حضور دارند از 5 آموزشگاه به 34 آموزشگاه افزایش یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین به برگزاری مسابقه کشوری قرآن، عترت و نماز به میزبانی اردبیل در مردادماه سال جاری اشاره کرد و عنوان کرد: این مسابقه یکی از نمونه های بارز همکاری های نزدیک این دو نهاد می باشد، که تاثیرات آن بعد از برگزاری مسابقات در اولیا و دانش آموزان مشهود است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان اردبیل با عنوان اینکه نوجوانان و جوانان سرمایه های معنوی کشور هستند ، گفت: با وجود فضای اجتماعی امروز کشور و برای اینکه بتوانیم جوانانمان را در مقابل آسیب های اجتماعی محافظت نماییم بایستی با برنامه هایی مدون در جهت توانمندی های مذهبی و دینی این قشر از جامعه تلاش نماییم.

سپس معاون امور استان ها در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، همکاری دو نهاد مهم فرهنگی کشور، حوزه علمیه و آموزش و پرورش از ضرورتهای اساسی تربیت دینی دانش آموزان عنوان کرد و فعالیت در این حوزه را تکلیف اصلی دو نهاد فرهنگی دانست.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی لزوم ورود متخصصین امر در هر دو حوزه را حیاتی است.

وی ابراز داشت: رسیدن به حیات طیبه در گرو ارتباط تنگاتنگ بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش می باشد .

در ادامه علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه‌ ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به ارایه ضوابط لازم جهت همکاری بین دو نهاد پرداخته و عناوین همکاری دو نهاد در بستر مدارس استان را اعلام کرد.

گفتنی است :همایش قطب چهار کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان اردبیل به عنوان دبیر خانه قطب چهار کشوری در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار