پانا گزارش می دهد؛

مجتمع آموزشی دانش آموزان ایرانی در شارجه امارات پلمپ شد

مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات که ۱۵۰۰ دانش آموز دارد به علت آنچه تخلفات مدیریتی عنوان شده، پلمپ شد.

کد مطلب: ۶۶۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

طیبه حاجی زاده اولیای یکی از دانش آموزان محصل در مدرسه شارجه در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره تعطیلی این مدرسه اظهارداشت: طبق اطلاعات ما فعالیت مجتمع آموزشی استیجاری در شارجه امارات که 1500 دانش آموز مشغول به تحصیل داشته توسط دولت این کشور باطل شده است.

وی افزود: دانش آموزان این مجتمع درحالی که امروز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ باید در نخستین روز سال تحصیلی در کلاس های درس حاضر می شدند که به دلیل مشکلاتی که برای این مجتمع پیش آمده، خانه نشین شده و در انتظار گشایشی برای وضعیت تحصیل خود هستند.

اولیای یک از دانش آموزان محصل در این مدرسه گفت: تعطیلی این مدرسه موجب شده تا دانش آموزان مجبور شوند با تحمل هزینه های سنگین در مدارس شهر دوبی ثبت نام کنند که البته ظرفیت آن مدارس هم تکمیل شده است.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزانی که ویزای اقامت آن ها به اتمام رسیده و ساخت و سازهای غیرقانونی از جمله مواردی است که در این مدرسه تخلفاتی در آن رابطه انجام شده است. بحث پرداخت رخصه(مجوز فعالیت)نیز از دیگر مواردی است که مسئولان امارتی نسبت به آن ایراداتی گرفته اند و مسئولان ایرانی باید آن را پیگیری کنند.

طی چند سال اخیر اماراتی ها به دلایل واهی و مسایل سیاسی کارشکنی‌های زیادی را برای تحصیل دانش آموزان و تدریس معلمان ایرانی انجام داده اند که البته وزارت آموزش و پرورش در راستای حل این مشکلات رایزنی های زیادی را انجام داده است.

رایزنی برای بازگشایی مدرسه ادامه دارد/دانش آموزان به مدارس اطراف بروند
سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در مورد تعطیلی این مدرسه در شارجه امارات اظهار کرد: با توجه به اینکه مجوزهای لازم از طرف دولت امارات تایید نشده و باطل شده است متاسفانه فعلا این مدرسه تعطیل شده است.
وی افزود: به دلیل تعطیلی مدرسه، ثبت نامی برای دانش آموزان انجام نشده و براساس روابط سیاسی که با دولت امارات وجود دارد اکنون سفیری نیز در این کشور نداریم.
معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درخصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان این مدرسه تصریح کرد: این دانش آموزان مشکلی از نظر ادامه تحصیل نخواهند داشت و طبق تدابیری که اتخاذ شده این عزیزان می توانند در مدارس اطراف ثبت نام کنند.
حسینی با تاکید بر اینکه در حال تلاش هستیم تا این مدرسه طی ماههای آتی بازگشایی شود،گفت: فعلا در مدارس اطراف مانند مدارس دوبی امکان ساماندهی دانش آموزان وجود دارد.
وی در خصوص تامین نیروی انسانی این مدارس تصریح کرد: از معلمان اعزامی سال های گذشته به امارات برای آموزش دانش آموزان استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار