پیام نماینده مردم اصفهان:

اگر جاده های ما اشکال دارد آیا باید وزارت آموزش و پرورش پاسخگو باشد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دانش آموزان هرمزگانی تأکید کرد: اگر جاده های ما اشکال دارد آیا باید وزارت آموزش و پرورش پاسخگو باشد؟

کد مطلب: ۶۶۱۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به خانواده های دانش آموزان و مربیان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان می گوید: الان مسئله واژگونی یک اتوبوس حامل دانش آموزان فرزانگان است. من می بینم که بیشتر رسانه ها و به خصوص صدا و سیما بیشتر موضع گیری هایشان به سمت و سویی می رود که مسئولان سازمان دانش آموزی را زیر سئوال می برند ولی آیا با زیر سئوال بردن مسئولان مربوطه مسئله حل می شود ؟

عامری در پیام خود تأکید می کند: الان زمان مناسبی است که به وضعیت جاده ها، آسیب خیز بودن برخی جاده ها و از همه مهم تر فرهنگ ترافیکی رانندگان نگاهی داشته باشیم. از این مهم تر آیا سازمان های حمل و نقل وظایف خود را به خوبی انجام می دهند؟ مسلما آنچه که در این موضوع نقش داشته است تبحر و آمادگی جسمی راننده بوده است. اگر راننده دچار خواب آلودگی نبود و تجربه کافی داشت باز این اتفاق می افتاد؟ پس بازگردیم به ریشه اصلی قضایا که آن اصلاح سیستم حمل و نقل و جاده ای کشور است . اگر سیستم حمل و نقل کشوری را بازبینی کنیم این حادثه اولین حادثه آن نبوده و حادثه های دیگری هم وجود داشته است و اگر دقیق به این موضوع بنگریم می بینیم که در هفته مرگ و میر ناشی از تصادفات چه آمار وحشتناکی دارد بنابراین باید به اصل مطلب بپردازیم.

او می گوید: اصلا فرض کنیم چندتن از مسئولان رده بالای کشوری در این مسئله تنبیه شوند و مورد غضب قرار گیرند آیا مسئله حل خواهد شد؟ آیا دیگر این اتفاق نمی افتد؟ مسلما این اتفاق باز تکرار خواهد شد. چون ما شناخت واقعی از مسئله نداریم و مسئله را حل نکرده ایم بیایید با هم مسئله را حل کنیم .

عابدی در این پیام خود اضافه می کند: در مواجه با این مسئله اردوی دانش آموزان این مسئولان سازمان دانش آموزی چه راهی داشتند؟ یک راه اینکه باید اردو را تعطیل کنند. که بنا بر این روش دیگر نیازی به سازمان دانش آموزی نیست. روش دوم اینکه باید از طریق سازمان حمل و نقل رسمی کشور استفاده می کردند خب اینها این کار را انجام دادند و از طریق سازمان حمل و نقل عمومی کشور بهترین اتوبوس ها را اجاره کردند.

او می گوید: اگر نگاهی به فعالیت های سازمان دانش آموزی داشته باشیم می بینبم که معمولا در مرداد ماه و شهریور ماه که پیک کارهای اردویی و آموزش های گروهی و تربیت های مدونی است که وزارت آموزش و پرورش به آن می پردازد؛ می بینیم که چه کار عظیم و سنگینی را مسئولان سازمان دانش آموزی به عهده دارند و چقدر خوب از عهده این کارها برمی آیند .

نماینده مردم اصفهان تأکید می کند: واقعیت این است که سازمان دانش آموزی، به خوبی دانش آموزان را ساماندهی می کند و امسال هم بیش 16 هزار نفر را در این اردو ها شرکت کرده اند که بیش 14 هزار نفر آنها دانش آموزان بودند و 2 هزار نفر آنها مربیانی بوده اند که در این اردو ها و درکار های آموزشی شرکت کرده اند و مهارت های جدیدی را یاد گرفتند که در تربیت نسل آتی ما کمک موثری خواهند کرد.

او می گوید: مسلما هر گونه سرمایه گذاری برای دانش آموزان و جوانان در آینده کشور بی تاثیر نخواهد بود و در حقیقت مدیران و مسئولان رده بالای آینده کشور امروز در اردوهای دانش آموزی مهارت ها و رفتار های اجتماعی را یاد می گیرند که این کار بسیار زیبنده ای است که مجلس شورای اسلامی و مردم باید تمام قد از این مدیران با کفایت پشتیبانی کنند تا سازمان دانش آموزی در انجام وظایف و ماموریتهایی که بر عهده دارد به خوبی از عهده مسئولیت ها بر بیاید .

نماینده مردم اصفهان اضافه می کند: امیدوارم که مسئولان موضوع را رسیدگی کنند تا مسئله اصلی شناخته شود. معمولا در چنین زمان هایی که احساسات خیلی ها جریحه دار می شود و همچنین قلب ها متاثر می شود ممکن است تصمیماتی بگیریم که مقصران اصلی در لابه لای مسائل و موضع گیری های سیاسی و احساسی پنهان شوند و بعد همچنان مشکل باقی بماند که خطر این نوع تصمصم گیری ها معمولا به این است که این خطر همچنان پا بر جا خواهد بود و این خطر همچنان سلامتی مردم کشورمان را تهدید کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار