رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

مهم ترین رسالت آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در اولین یادواره شهدای سواد آموزی استان کردستان گفت: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد مطلب: ۶۶۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

ه گزارش خبرنگار پانا کردستان، باقر زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان کردستان که در سنندج برگزار شد؛ با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم رجایی و باهنر، 41 هزار شهید معلم و 176 معلم سواد آموزی کشور و 54 هزار شهید استان کردستان، از برگزاری اولین یادواره شهدای سواد آموزی کشور در سال 93 خبر داد و اظهار داشت : تاکنون 15 یادواره در 15 استان کشور برگزار شده است که در سایر استان های کشور نیز این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر مستند سازی معارف و ایثارگری های شهدا و زندگی پر افتخار آنان و حوادث هشت سال جنگ تحمیلی تاکید داشته اند؛ برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در استان ها را یکی از برنامه های مهم نهضت سواد آموزی کشور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بر تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا تاکید کرد و گفت: متولیان تعلیم و تربیت به عنوان افسران جنگ نرم مهم ترین رسالتی که بر عهده دارند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زنده بودن شهدا از مسلمات دین مبین اسلام است؛ گفت: امروز شهدا، ما را به این محفل معنوی دعوت کرده اند و ما نیز باید دعوت شهدا را لبیک گفته و قدر دان تلاش و مجاهدت های آنان باشیم.

وی همچنین کاشت 176 نهال به یاد 176 شهید سواد آموزی کشور را از دیگر اقدامات مهم در راستای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت در حوزه سواد آموزی دانست و گفت: مهم ترین وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهداست.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ از تدوین 10 هزار برگ مستند از زندگی، خاطرات و اشعار شهدای سواد آموزی کشور خبر داد و گفت: ماحصل این مستندات تدوین کتابی با عنوان سوره های سرخ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار