تخصص 265 میلیارد ریال اعتبار برای کیفیت بخش به مدارس شبانه روزی درکشور

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس شبانه روزی 265 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۶۵۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، قربانعلی افشانی اظهارداشت:‌برای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس شبانه روزی 250 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه بسته غذایی و 15 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه لوازم التحریر و لوازم بهداشتی به دانش آموزان مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.

وی افزود: این امکانات با همکاری وزارت تعاون و رفاه و بسته های امنیت بهداشتی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی فراهم شد.
وی در جمع معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های استان فارس گفت:‌بحث کیفیت بخشی به آموزش و تربیت یکی از کلیدی ترین و مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش و محور اصلی فعالیت های این وزارتخانه است.
افشانی ادامه داد:‌بخش اعظمی از این هدف در کلاس های درس و از طریق معلمان ، مدیران و ومربیان مدارس تحقق می یابد و آن چیزی که مهم است ملاک عمل قرار دادن اسناد بالا دستی به خصوص سند تحول و برنامه سند درس ملی به عنوان برنامه کلی کیفیت بخشی است که در سطوح عالی فرهنگی تصویب و تدوین و به مدارس ابلاغ شده است.
وی گفت: بر اساس توافقنامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و رئیس صندوق حمایت از نخبگان به منظور ثبت اختراع، تجاری سازی و کارگاه های آموزشی اقداماتی صورت گرفته است که آیین نامه هایی نیز در این خصوص تدوین شده است.
افشانی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 1800 ثبت اختراع دانش آموزی در کشور داشته ایم گفت: آموزش و پرورش مظلوم است ومتاسفانه خودمان نیز به این مظلومیت دامن می زنیم و اظهار نکردن توفیقات و دست آوردهای دانش آموزان و فرهنگیان در تمامی حوزه های علمی، فرهنگی واجتماعی وعیان نکردن آن برای جامعه و مسئولین ازجمله عواملی هستندکه براین مظلومیت افزوده اند.
وی نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در آموزش، شناسایی و جذب دانش آموزان مبتکرو مخترع را یاد آور و خواستار تعامل بیشتر مدیران پژوهشسراها با مدیران مدارس شد و تصریح کرد: یکی از فعالیت های مثبت، مهم و نوینی که درسال های اخیربرای اجرای سند تحول بنیادین صورت گرفته است بحث گسترش و کیفیت بخشی به پژوهشسراهای دانش آموزی است که پیش بینی می کنیم امسال تعداد این پژوهشسراها در مناطق کشور به حدود 620 مرکز برسد و درهر کدام از مناطقی هم که بنا به دلایلی از جمله کمبود دانش آموز این مراکز دائر نشده سعی شده این فعالیت ها به صورت محلی در یکی از واحدهای آموزشی منطقه اجرا شود.
وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در روز کسب رای اعتماد وزرا در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که گفت باید دانش آموزان ما در پایه های دهم و یازدهم متوسطه حداقل یک مهارت را کسب کنند تا شرکت های دانش بنیان بتوانند آنها را جذب کنند افزود: این سخن در ظاهر یک جمله است اما در باطن یک دنیاست یعنی ریشه کنی بی سوادی، بالا بردن تولید ملی، تولید و ایجاد اشتغال، ریشه کنی بی کاری و فقر و در یک کلام یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی که از انتظارات رهبر معظم انقلاب نیز هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار