امام جمعه اردبیل:

محاصره علمی بزرگترین ظلم به بشریت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین ظلم به بشریت محاصره علمی و در انحصار قرار دادن فناوری است.

کد مطلب: ۶۵۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل افزود: هر جامعه ای که در آن به علم و تربیت انسان های صالح توجه نشود آن جامعه سقوط خواهد کرد .

وی اظهارکرد: بزرگترین خدمتی که انقلاب اسلامی ایران به کشور کرده است پیشرفت علمی و توجه به دانش است که در طول تاریخ چنین خدمت بزرگی به کشور نشده است .
عاملی با بیان اینکه بدترین حصار محاصره فناوری است، اضافه کرد: اما باید توجه کرد که اگر چه در علم وفناوری پیشرفت حاصل شود اما تربیت صحیح در جامعه اتفاق نیافتد باز خسران و ضرر کرده ایم .
وی بیان کرد: پیشرفت واقعی در هر جامعه در سایه علم و تربیت صحیح و بصیرت افزایی افراد آن جامعه اتفاق می افتد .
امام جمعه اردبیل گفت: مساجد یکی از بهترین مکان برای پیشرفت علمی و تربیت انسان های صالح در جامعه است و باید از ظرفیت این مکان مقدس به نحو احسن استفاده کرد .
عاملی با اشاره به اینکه آحاد متفرقه در دین ما جایی ندارد، افزود: مساجد بعنوان قلب محله باید در رسیدگی به مشکلات اهالی محل پیشقدم باشد و همه افراد از هر صنفی با رغبت در این مکان مقدس حضور یابند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: هیات امنای مساجد تکلیف و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید با تدبیر و سعه صدر از حضور نخبگان، متخصصان و جوانان در مساجد استقبال کنند .
وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی هم اکنون با توجه به برهه حساس کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است در حوزه فرهنگ نیروهای کاردان و متخصص به کار گرفته شود تا شاهد رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی در کشور باشیم .
امام جمعه اردبیل با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و شیطنت آنها اضافه کرد: مسئولان فرهنگی و کارشناسان باید برای جذب جوانان ومردم به مساجد در مقابل این همه سرمایه گذاری استکبار در گمراه کردن آنها برنامه ریزی کنند تا آحاد مردم با احساس تکلیف در مساجد حضور یابند .
عاملی با بیان اینکه انسان های بزرگی در مساجد تربیت یافته اند، ادامه داد: اجتماع مردم برای عبادت، اقامه نماز جماعت، مذاکرت علمی، تربیت صحیح و اسلامی و امداد رسانی به نیازمندان از جمله مسائلی است که در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد .
وی راه اندازی مراکز فرهنگی از جمله مسجد را در شهرک های تازه تاسیس ضروری خواند و گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که بعضی از اینها هنوز با گذشت چندین سال از چنین مراکز فرهنگی بی بهره هستند .
وی با اشاره به افزایش طلاق و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه افزود: خانواده‌ها و مسئولان باید احساس خطر کنند و در تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در صدد تضعیف فرهنگ واعتقادات جوانان این مرز و بوم هستند .
در این آئین از تعدادی از فعالین در حوزه مساجد با اهدای لوحی تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار