حل مشکلات آموزش وپرورش کشورنیازمند یک برجام آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه بی عدالتی در آموزش و پرورش می تواند امنیت ملی مملکت را به خطر بیندازد گفت: ایران نیازمند یک برجام آموزشی است واین یعنی همه مسئولین بایستی توجه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته باشند .

کد مطلب: ۶۵۶۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری درگردهمایی بررسی راهکارهای کاهش نرخ تکرار پایه در مدارس ابتدایی و در جمع تعدادی از رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان افزود: اگر به نظام آموزشی و آسیب های موجود در آن توجه نشود در آیند کشور دچار آسیب ها و بحران های متعددی خواهد شد که هر کدام می تواند به نوبه خود امنیت جامعه را به خطر اندازد و کشور را با مشکل مواجه نماید.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تکرار پایه های تحصیلی موضوع بسیار اساسی و کلیدی در آموزش و پروش است، گفت: امروزه همه از اینکه دانش آموزی ترک تحصیل کند دچار نگرانی خواهند شد لذا اگر ما یک درصد هم از برگزاری چنین گردهمایی هایی نتیجه بگیریم کار ارزشمندی صورت گرفته و باید خوشحال باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نظام آموزشی بزرگترین و مشکل ترین بحران ها را می تواند برای هر جامعه ای ایجاد نماید، گفت: اگر بخواهیم برای همیشه جهان سومی باقی نمانیم باید به پدیده های ریشه ای توجه کنیم و آموزش و پرورش یکی از مهمترین، این پدیده هاست .

آذری افزود: تکرار پایه اثرات نامرئی زیادی را در جامعه می گذارد چرا که بحث این است که کودکی را برای جامعه به جای اینکه به یک درخت ثمر ده برسانیم که بیشتر از میانگین ثمر دهد به جایی رسانده ایم که از روی ناچار بایستی اره بگذاریم و آن را قطع کنیم تا بیش از این به جامعه آسیب نرساند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه برخی از این علل از اراده ما خارج هستند گفت: باید قبول کنیم که جامعه ما توجه کمتری به فرهنگ انسان و تعلیم و تربیت دارد در صورتی که از لحاظ آیات و روایات هیچ چیز کم نداریم لذا باید به اهمیت تعلیم و تربیت باور و اعتقاد داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه خلاقیت برای انسان فوق العاده ضروری است گفت: حتی دانش آموزان استثنایی هم می توانند توانایی هایی را کسب نمایند که امورات خود را با کمترین نیاز به دیگران بگذرانند بنابر این باید کاری کنیم که خلاقیت را در دانش آموزان پرورش داده و آنان را افرادی توانمند بار آوریم .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان فارس در ادامه با تاکید بر استعداد و توانایی و هوش دانش آموزان افغانی که در مدارس استان میهمان هستند، گفت: متاسفانه بخش عظیمی از مشکلات تحصیلی و بالا بودن نرخ تکرار پایه در بین این عزیزان به علت مشکلات موجود در نهاد خانواده و وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان است، لذا بایستی به عنوان یک انسان و برادر و خواهر مسلمان به آنها نگاه کنیم و در حد توان آنان برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی فرزندانشان آنان را یاری و مساعدت نماییم .

وی با بیان اینکه تکرار پایه و ترک تحصیل ؛ موجب سرخوردگی و بروز عقده های عدیده فرهنگی ، روانی و اجتماعی در دانش آموزان می گردد گفت: همه ما مسئول هستیم و مکلفیم با خلاقیت ، ابتکار و نوآوری در سایه تعامل و همفکری نگذاریم دانش آموزان دچار چنین مشکلاتی شوند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقشی حیاتی و سازنده است گفت: بایستی معلمان ما با طراوت و شادابی و نشاط و آراستگی همراه با پشتوانه علمی و تخصصی سر کلاس ها بروند تا دانش آموزان نیز با شور و نشاط و انگیزه بیشتری به فعالیت های آموزشی و پرورشی و علمی بپردازند .

آذری با یاد آوری اینکه آموزش در کشور ما تقریبا نصف کشورهای توسعه یافته است گفت: همه ما شرعا و اخلاقا مسئول هستیم برای توجه به وضعیت آموزش و پرورش دانش آموزان این مرز و بوم ، چرا که اگر این عزیزان به خوبی در مدارس آموزش ببینند در آینده شهروندانی خوب و مفید برای جامعه بوده و موجبات توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه را فراهم می نمایند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اظهار امیدواری از برگزاری این جلسات که بتواند زنگ خطری برای توجه بیشتر مسئولین و رؤسای ادارات آموزش و پرورش به امر آموزش و پرورش باشد گفت: برگزاری این جلسات باید به طور جدی با کاهش مشکلات و آسیب های موجود در نظام آموزشی و پرورشی همراه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار