مسئول آموزش سازمان دانش آموزی کشور:

هدف از برگزاری اردوی مربیان پیشتاز، توانمندسازی مربیان است

مسئول آموزش سازمان دانش آموزی کشور گفت: هدف از برگزاری اردوی مربیان پیشتاز، توانمندسازی و بالا بردن سطح دانش و مهارت مربیان است.

کد مطلب: ۶۵۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

بهزاد خسرو زاده در گفت و گو با پانا اظهار کرد: اردوی ملی قطبی مربیان تشکیلات دانش آموزی فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا مربیان ارجمند با کسب تجارب و اندوخته های خود و هم اندیشی با یکدیگر، شیوه های نوینی را درجهت ارتقای استعدادهای دانش آموزان فراهم آورده و این نکته را بیان دارد که از امروز برای زندگی اجتماعی دانش آموزان آینده ساز کشورمان باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد و تدابیر خاصی را اندیشد.

مسئول آموزش سازمان دانش آموزی کشور با بیان اینکه سازمان دانش آموزی با برپایی اردوهای قطبی می خواهد بگوید امروز عصر آموختن برای چگونه زیستن است، گفت: سازمان در حقیقت این طرح و روش نو را ارایه کرده است تا آموزش و پرورش انعطاف به خرج داده و بدانیم امروز باید به دانش آموز که همه تلاشها معطوف به اوست، اجازه حرف زدن و اظهار نظر داد.

وی ادامه داد: مربیان در بحث مهارت های تشکیلاتی آموزش های عملی امداد ونجات ،انواع گره وگره زنی، چوب بندی، چادر زنی، نظام جمع، مخابرات و نقشه خوانی را فرا می گیرند.

خسرو زاده مدرسین بحث های مهارتی اردوهای قطبی را از اساتید خبره و نخبه کشوری دانست و گفت: این اساتید در دوره تخصصصی تربیت مدرس رامسر در سال 95 شرکت کرده اند و بحث های تشکیلاتی را در چهار مهارت به مربیان و دانش آموزان آموزش می دهند.

وی اضافه کرد: در بحث معرفتی و اجتماعی از استادهای برجسته دانشگاه برای آموزش به مربیان و دانش آموزان دعوت شده است.

مسئول آموزش سازمان دانش آموزی کشور، در مورد اجرای مهارت خاص پیشتازان و فرزانگان که از آن با عنوان فریاد شادی یاد می شود، گفت: فريادشادي يك فعاليت مفرح و بياد ماندني است كه ميتواند لحظه هاي شادي آفرين را براي همه مربیان و دانش آموزان ايجاد نمايد، در حقيقت نقطه پررنگ و جذاب فعاليتهاي تشكل پيشتازان وفرزانگان كه همراه با شوروشوق ميباشد، فريادهاي شادي و سرودهاي اردويي است.

بهزاد خسروزاده با اشاره به اینکه فرياد شادي موجب ميگردد كه ضمن برطرف كردن خستگي فعاليت روزانه، پيشتازان و فرزانگان را براي فعاليت بعدي آماده سازد، گفت: هر نوع فرياد شادي بايستي با توجه به موقعيت محل،زمان ومكان اجرا گردد.

وی خاطر نشان کرد: فریادهای شادی به صورت کلی در منابع و کتب آموزشی سازمان مرکز به چاپ رسیده، ولی استان ها با لهجه و گویش زیبای خودشان فریادهای شادی ویژه ای را برای اجرای برنامه هایشان تعریف کرده اند.

خسروزاده با تاکید بر اینکه مربیان در پایان دوره مورد ارزیابی قرار می گیرند و رتبه استان ها مشخص می شود،گفت: ملاک ارزیابی تشکل مربیان پیشتاز در پایان دوره بر یادگیری تعالیم هویت سازمانی، نوآوری،کار گروهی، دقت و سرعت و آمادگی به موقع است.

در این اردو 500 مربی از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،کرمان،هرمزگان، به میزبانی استان فارس تا 29 مردادماه به کار خود ادامه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار