در گفت و گو با پانا؛

محبیان:موتلفه عدم انصراف میرسلیم به نفع رئیسی را دلیل شرعی می دانست

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دموکراتیک شدن تصمیمات در جریان اصول گرایی در موقع انتخابات تاحدود زیادی از انشقاق و اختلاف در این جریان جلوگیری می کند.

کد مطلب: ۶۵۳۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

امیر محبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: وظیفه هر حزبی این است که امور مرتبط به خود را به طور کامل انجام دهد. طبیعتاً حزب موتلفه اسلامی هم به عنوان یک حزب باید برای حوزه های مختلف کاندیدای مورد نظر خود را اعلام کند. اگر به این نتیجه رسیدند که جریان اصولگرا در پی رسیدن به یک وحدت تام بود به طور طبیعی آنها نیز کاندیدای خود را به آن جمع معرفی می کنند و اگر به توافق نرسیدند؛ موتلفه خود را با آن جمع هماهنگ می کند.

وی درباره دلیل انصراف ندادن میرسلیم به نفع رئیسی در جریان انتخابات گفت: وقتی که آقای میرسلیم به نفع آقای رئیسی در جریان انتخابات کنار نکشید، خود ما جریان را از سران موتلفه جویا شدیم. آنها گفتند در حزب ما تکلیف شرعی اولویت دارد. بر این اساس ما از لحاظ سازمانی به این نتیجه رسیدیم که آقای میرسلیم کنار بروند ولی او گفته بود من از نظر شرعی به این نتیجه نرسیده ام که اگر کناره گیری کنم، آرایی که قرار است در صندوق برای من ریخته شود، به نفع آقای رئیسی تغییر می کند و ممکن است به نفع طرف دیگری باشد و به همین دلیل به تکلیف شرعی خود عمل کردم. این برداشتی است که موتلفه از این موضوع دارد.

وی یادآورشد: بهترین راه برای جلوگیری از انشقاق بین اصولگرایان و رسیدن به وحدت، این است که مبنای تصمیم گیری ها از بدنه اجتماعی اخذ شود و نه اینکه درصدد تحمیل آراء به بدنه اجتماعی باشند. اگر برای شهرستان ها بدون در نظرگرفتن مقبولیت و موقعیت فرد، از بالا تصمیم گرفته شود در مناطق مقاومت و انشقاق صورت می گیرد.

محبیان تصریح کرد: نگرش لیستی از نظر حزبی ارزشمند است اما از نظر بینش اجتماعی خوب نیست زیرا مردم بدون اینکه توانمندی ها و افراد را در نظر بگیرند صرفا به لیست رأی می دهند.از طرف دیگر لیست را باید احزاب ارائه دهند که حداکثر مقبولیت را داشته باشد و توانمندی کاندیداها در آن بالا باشد تا بتواند نظر مردم را جلب کند. بنابراین اصولگرایان باید لیستی را ارائه بدهند که افراد توانمند و مقبول در آن حضور داشته باشند تا بتوانند نظر مردم را جلب کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار