پانا گزارش میدهد:

ظرفیت گردشگری، می تواند همه مشکلات اشتغال استان همدان را حل کند

استاندار همدان گفت: ما به اندازه ظرفیتی که داریم، اشتغال ایجاد نمی کنیم، ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می تواند همه مشکلات اشتغال استان را حل کند.

کد مطلب: ۶۴۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: باید روی تبلیغات گردشگری استان کار شود، باید کاری کنیم تا کتیبه های گنجنامه در سرما و گرما آسیب نبیند،

وی افزود: به خاطر فیلم علی البدل، امروز، ورکانه را از هر اثر فرهنگی دیگر بیشتر می شناسند مأموریت ما حفظ وضع موجود نیست.

نیکبخت افزود: باید به هگمتانه بیشتر برسیم ، آثار جمع آوری و در موزه نگهداری شود و برای علیصدر آنچنان که باید و شاید تبلیغ نشده است باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده بیشتری شود.

استاندار همدان اظهار کرد: چهار بانده کردن محور علیصدر - همدان با کمک نمایندگان در حال پیگیری است و برای معرفی استان با مشارکت بخش خصوصی باید کار کرد.

نیکبخت گفت: برخی فعالان بخش خصوصی به هزینه کرد برای تبلیغات باور ندارند ما باید متناسب با ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی استان، تبلیغات و معرفی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تعطیلی روز شنبه دستگاه های اداری تهران، برای پذیرایی از گردشگران، آمادگی ایجاد شود همه نوع تبلیغات را برای معرفی استان باید استفاده کنیم .

نیکبخت ضمن اشاره به نفوذ فضای مجازی و آی تی ، گفت: نفوذ فضای مجازی و آی تی نفوذ شگرفی است و باید از این فضا هم برای معرفی استفاده کرد.

استاندار همدان گفت: سرمایه ما در استان همدان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، صنعت داریم اما با سنجاق به همدان داریم می چسبانیم.

وی افزود: البته صنعت شکل گرفته ، کشاورزی هم هست اما با شرایط آب باید کمکی برای کشاورزی ببینیم که آن هم هوای پاک و گردشگری است.

نیکبخت اظهار کرد: ۱۸۰۰ اثر تاریخی داریم اما متناسب با آن گردشگر نداریم.

وی افزود: بهره برداری ما از جهانی شدن شهر لالجین چه بوده است؟ مهلت داده شده برای فروخته نشدن سفال چینی و خارجی ، تمام شده و باید با کمک فرمانداری از فروش این کالا ها جلوگیری شود. خدمت ما به لالجین این است که این شهر را خوب معرفی کنیم .

/سحر شهبازی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار