بخشنامه احتساب سنوات حق التدریس ابلاغ شد

بخشنامه احتساب سنوات حق التدریس در سنوات خدمت دولتی و بازنشستگی در اجراي طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و... به استانها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۶۴۸۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، این بخشنامه مصوب 1395/11/2 است که متن کامل آن به شرح زیر است:

موضوع : احتساب سنوات حق التدریس در سنوات خدمت دولتی و بازنشستگی در اجراي طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و... مصوب 1395/11/27

تصویردستورالعمل شماره 710/5 مورخ 96/3/10وزارت متبوع منضم به طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزشوپرورش مصوب 1395/11/27مجلس شوراي اسلامی به پیوست ارسال می شود.

بر اساس مفاد مصوبه مذکور معلمان حقالتدریس که با سمت آموزگار ، دبیر ، هنرآموز ، مربی امور تربیتی، مشاور تحصیلی و مراقب سلامت مدارس به تدریس اشتغال داشته و به استخدام آموزشوپرورش پذیرفته شدهاند و تا زمان لازم الاجراشدن قانون) (1396/2/5 در وزارت آموزش و پرورش اشتغال داشته اند مشمول قانون مذکورمی باشند .

مقتضی است روساي محترم ادارات و سایر مسئولین مربوطه با مد نظر قرار دادن موارد زیر نسبت به اجراي دقیق مفاد دستورالعمل و قانون فوق اهتمام لازم مبذول نمایند :
1- بر اساس بند ب ماده یک قانون استخدام کشوري معلمان حق التدریس باید داراي ابلاغ رسمی از سوي مقام صلاحیت دار) اداره آموزش و پرورش شهرستان / ناحیه / منطقه ( بوده و بر اساس ساعت قید شده در ابلاغ انجام وظیفه نموده باشند .


2- معلمانی که در مدارس غیر دولتی اشتغال بکارداشته اند وسنوات حق التدریس درنهضت سوادآموزي مشمول این قانون نمی باشند .


3- نحوه احتساب و پرداخت کسورات قانونی معلمان حق التدریسی که سابقه آنها براساس اقدام مسئولین یا مکاتبات وزارت متبوع یا آراي دیوان عدالت اداري ، جزء سابقه خدمت محسوب شده و در حال حاضر نیز در آموزش و پرورش اشتغال دارند در صورت عدم محاسبه و پرداخت کسور بازنشستگی ، طبق مفاد دستورالعمل فوق خواهد بود .


4- ایام حق التدریس معلمان مشمول این قانون با ارائه درخواست کتبی ) فرم پیوست شماره یک ( ، تأیید ایام حق التدریس از سوي ادارات آموزش و پرورش محل خدمت ) فرم پیوست شماره دو ( و پرداخت کسور بازنشستگی سهم کارمند و دولت به صورت نقد یا تعهد به پرداخت اقساط توسط ذینفع به طور کامل ، جزو سنوات خدمت و بازنشستگی محسوب می شود .


تبصره : 1ملاك تکمیل اطلاعات مندرج در فرم شماره ، 2ابلاغ رایانه اي صادره و گواهی خدمات عملی و حقوقی که قبلاً صادر و به تأیید مسئولان مربوطه رسیده ، می باشد .)تصویر برابر با اصل شده ابلاغ ها و گواهی هاي خدمات عملی قبلی ضمیمه فرم شماره 2گردد . ضمناً چون ابلاغ ها قبل از سال 1378به صورت رایانه اي نبوده و دستی صادر گردیده این ابلاغ ها نیز قابل قبول می باشد .


تبصره : 2سوابق خدمت حق التدریس تمام وقت که قبلاً در سنوات خدمتی محاسبه گردیده است مشمول مفاد این بخشنامه نمی باشد.


5- مهلت قانونی ارائه درخواست جهت بهره مندي از مزایاي این قانون از زمان لازم الاجرا شدن قانون ) ( 1396/2/5حداکثر به مدت یکسال ) تا تاریخ ( 1397/2/4می باشد .

6- صندوق هاي بازنشستگی پس از دریافت کامل اقساط کسور بازنشستگی ، موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدین شرایط می باشند . بدیهی است احتساب ایام حق التدریس در سوابق مندرج در احکام کارگزینی نیز منوط به تحقق شرایط فوق خواهد بود .


تبصره : تاریخ اجراي حکم احتساب سنوات حق التدریس براي افرادي که کسورات بازنشستگی محاسبه شده را به صورت یکجا پرداخت نمایند از تاریخ پرداخت کسور و افرادي کسورات را اقساطی پرداخت نمایند از تاریخ پرداخت آخرین قسط خواهد بود .


7- مبناي پرداخت کسور بازنشستگی ، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرا شدن قانون ) ( 1396به میزان 10/350/000ریال می باشد .


الف ( تعیین کسور بازنشستگی مشمولین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوري :

مبلغ کسور به ریال = مدت سنوات به ماه × درصد 10/350/000 × 22/5

ب ( نحوه محاسبه و پرداخت کسور بازنشستگی افرادي که در حال حاضر تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی می باشند ، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد .ژ


تبصره : به مشمولان اعلام شود در طول سال 1396نسبت به ارائه درخواست جهت محاسبه سنوات اقدام نمایند . چنانچه در سال 1397 درخواست خود را ارائه نمایند ، احتمال تغییر در مبناي محاسبه کسورات مربوطه وجود خواهد داشت .


8- مدت پرداخت اقساط حداکثر معادل سابقه خدمت قابل احتساب ) به ماه ( هریک از مشمولین می باشد .


9- مفاد قانون یاد شده به معلمانی که قبل از لازم الاجرا شدن قانون ) ( 1396/2/5بازنشسته شده اند و یا به سایر دستگاه ها و نهادها انتقال یافته اند قابل تسري نمی باشد .


10- ساعت تمام وقت و موظف هفتگی و سالانه مشمولین طرح طبقه بندي مشاغل معلمان کشور به شرح زیر می باشد :


الف( آموزگاران و مربیان امور تربیتی دوره ابتدایی تا تاریخ 89/6/31به میزان 28ساعت در هفته و 1456ساعت در سال و از تاریخ 89/7/1به میزان 24ساعت در هفته و 1248ساعت در سال


ب( دبیرا ن ، هنر آموزان ، مربیان امور تربیتی دوره راهنمایی و متوسطه به میزان 24ساعت در هفته و 1248ساعت در سال


ج( مشاوران تحصیلی از تاریخ 83/9/28به میزان 30ساعت در هفته و 1560ساعت در سال و از تاریخ 92/7/1به میزان 24ساعت در هفته و 1248ساعت در سال
د( مراقبان سلامت مدارس از تاریخ 84/9/6به میزان 30ساعت در هفته و 1560ساعت در سال


11- نحوه محاسبه و تبدیل ساعات حق التدریس به سال ، ماه و روز مطابق فرم )جدول ( شماره 4ضمیمه می باشد .

تبصره : چنانچه ابلاغ صادره از تاریخ ../7/1لغایت ... /3/31باشد نه ) (9ماه محاسبه و چنانچه ابلاغ صادره از تاریخ .../7/1لغایت .../12/29و .../1/15لغایت .../3/31باشد تعطیلات عید نوروز قابل محاسبه نمی باشد .


12- با محاسبه سنوات حق التدریس یاد شده چنانچه افراد ذینفع مشمول ارتقاء طبقه و رتبه شغلی بالاتر می گردند ، صدور احکام مربوط برابر ضوابط و مقررات بلامانع می باشد .


تبصره : جهت صدور احکام ارتقاء رتبه حرفه اي رعایت شرایط احراز ارتقاء به رتبه هاي حرفه اي بالاتر موضوع جدول شماره 2ضمیمه بخشنامه شماره 923788مورخ 94/6/27وزارتی و مفاد بخشنامه شماره 700/136000مورخ 95/8/2 وزارتی که به ترتیب طی بخشنامه هاي شماره 682/55376مورخ 94/6/26 و 682/73110مورخ 95/8/18 به ادارات ارسال گردیده ، الزامی است.


13- با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیري از تضییع حق احتمالی به مدیران مدارس و راهبران آموزشی و تربیتی تأکید گردد مفاد بخشنامه را به اطلاع کلیه همکاران شاغل در آموزشگاه رسانده و امضاي آنان را مبنی بر رؤیت و مطالعه و آگاهی از مفاد بخشنامه ) تکمیل فرم شماره ( 3اخذ نموده و اصل فرم مزبور را جهت ضبط در پرونده پرسنلی به اداره محل خدمت ارسال نمایند .


14- مفاد این بخشنامه توسط کارشناسی امور اداري وتشکیلات به اطلاع نیروهایی که در وضعیت مرخصی معذوریت ) زایمان ( ، مرخصی بدون حقوق ، مأمور به تحصیل ، مأمور به سایر ارگان ها ، مأمور به خارج از کشور ، اخراج و... هستند رسانده و فرم شماره 3 توسط آنها تکمیل و در پرونده پرسنلی آنان درج گردد .


15- تکمیل اطلاعات فرم شماره 2 براساس ابلاغ ها و گواهی هاي خدمات عملی - حقوقی که افراد ذینفع ارائه می نمایند در محل خدمت فعلی انجام و از ارجاع و روانه نمودن آنها به ادارات دیگر مگر در موارد خاص که فرد مستندات فوق را همراه نداشته و در جوف پرونده پرسنلی وي یافت نشود،خودداري نموده و به گونه اي اقدام گرددکه موجبات نارضایتی وسرگردانی آنها فراهم نشود .


16- نیروهاي انتقال موقت فرم شماره 2 تأیید شده را به اداره مقصد جهت صدور حکم تحویل نمایند . ادارات آموزش و پرورش مقصد موظفند نسبت به صدور حکم با توجه به موارد فوق اقدام و یک نسخه از حکم صادره را بانضمام اصل فرم هاي شماره 1 و 2و 3طی نامه اداري جهت ضبط در پرونده پرسنلی این افراد به ادارات مبدأ ارسال نمایند .


17- تأکید میگردد؛ مسئولیت نظارت و حسن اجراي این دستورالعمل بر عهده مدیر / رئیس اداره می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار