مسیب زاده در گفت و گو با پانا عنوان کرد؛

مدارس قرآنی به شعب مراکز دارالقرآن تبدیل می شوند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آموزش 2 تا 6 ساعته در مدارس قرآنی، گفت: برخی از مدارس قرآنی به عنوان مراکز دارالقرآن تغییر کاربری داده و تبدیل می شوند.

کد مطلب: ۶۴۸۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مسیب زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، در پاسخ به این سوال که عملکرد کانون های قرآنی چه تفاوتی با مدارس قرآنی دارند؟،اظهار کرد: کانون های قرآنی همان مراکز دارالقرآن ها هستند که در حال حاضر در سطح وزارت آموزش و پرورش 750 مرکز دارالقرآن وجود دارد.

وی ادامه داد: مراکز دارالقرآن ها مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را داشته و از یک قوام بسیار خوبی برخوردار هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمام مدارس ما مدارس قرآنی هستند، گفت: نباید مدارس را تفکیک کنیم. تعداد ی از مدارس قرآنی در حوزه ابتدایی تشکیل شده و آیین نامه اجرایی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش دارند.

مدارس قرآنی آموزش 2 تا 6 ساعته دارند

مسیب زاده با اشاره به اینکه مدارس قرآنی فعالیت های قرآنی را به طور ویژه اجرا می کنند، بیان کرد: قانون گذار به این مدارس اجازه داده 2 تا 6 ساعت کلاس های آموزش قرآن را برای دانش آموزان داشته باشد.

وجود 2 هزار و 300 مدرسه قرآنی

وی با بیان اینکه نزدیک 2 هزار و 300 مدرسه قرآنی در سطح کشور فعال است، تصریح کرد: محتوا و برنامه های آموزشی مراکز دارالقرآن ها کاملا مشخص است.

دارالقرآن ها شعبی از مدارس قرآنی را برای آموزش انتخاب کنند

وی ادامه داد: می توان شعبی را از مدارس به عنوان شعب مراکز دارالقرآن داشته باشیم این موضوع در اساسنامه آمده است لذا مراکز دارالقرآن به منظور نشر احکام قرآن و فعالیت های اهل بیت می توانند شعبی را از مدارس انتخاب کرده، استاد فرستاده و کار آموزش را انجام دهند.

کسب گواهی پایان سطح پایگاه های تابستانی

مسیب زاده بیان کرد: در تابستان امسال 25 هزار پایگاه تابستانی می توانستند فعالیت های خود را با هماهنگی مراکز دارالقرآن انجام دهند و از این مراکز گواهی پایان سطح دریافت کنند.

وی در پایان اضافه کرد: این موضوع یک هم افزایی است که با 750 مرکز دارالقرآن بتوان تمام کشور را با فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش بیمه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار