برداشت بامیه از زمین های کم آب شهرستان هیرمند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: مصرف کم آب و جایگاه ویژه بامیه در سبد غذایی مردم منطقه موجب سودآوری خوبی برای کشاورزان شده است.

کد مطلب: ۶۴۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، حبیب رستمی گفت: با توجه به مشکلات ناشی از کمبود آب در بخش کشاورزی منطقه، کشت بامیه به عنوان کشت جایگزین برخی از محصولات به کشاورزان توصیه شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان هیرمند افزود: سازگاری گیاه بامیه با شرایط اقلیمی منطقه، مصرف کم آب و جایگاه ویژه آن در سبد غذایی مردم منطقه موجب سودآوری خوبی برای کشاورزان شده است.

وی تصریح کرد: مزیت های کشت بامیه موجب افزایش سطح زیر کشت آن در این شهرستان شده و در سال زراعی جاری 120 هکتار از زمین های کشاورزی هیرمند به کشت بامیه اختصاص داده شده است.

رستمی متوسط برداشت بامیه از هرهکتار زمین زیر کشت در این شهرستان را هشت تا 10 تن بیان کرد و گفت: محصول برداشت شده علاوه برعرضه در خود شهرستان به شهرستان ها و استان های همجوار عرضه می شود.

شهرستان هیرمند از جمله پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان است که به علت خشک بودن دریاچه هامون با مشکلات عدیده ای در بخش تامین آب کشاورزی و حرکت شن های روان مواجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار