در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تایید آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب/بررسی موضوع در مجمع نمایندگان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب تصفیه نشده در جلسه مجمع نمایندگان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۶۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت ‌و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهارداشت: استفاده برخی کشاورزان اطراف تهران از آب ‌های آلوده برای مزارع در سال های اخیر موجب نگرانی های زیادی شده است. در رابطه با این موضوع وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد و وزارت بهداشت نیز تایید سلامت محصولات را بر عهده دارد. متولی جمع‌ آوری و هدایت آب‌ های سطحی بر عهده شهرداری است و در نهایت ساماندهی فاضلاب‌ های خانگی با مسئولیت شرکت‌ های آب و فاضلاب انجام می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای افزود: نظارت بر آبیاری محصولات کشاورزی نظارت بر این امر برعهده وزارت کشاورزی است. هنوز مشخص نشده که در کدام منطقه از جنوب تهران مزارع با فاضلاب خام آبیاری می شود اما این مساله وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد.

این نماینده مردم ادامه داد: آبیاری مزارع با فاضلاب خام علاوه بر آلوده کردن خاک، آب‌ های جاری و زیرزمینی را نیز آلوده می کند و در نهایت مشکلات عدیده ای را برای سلامت مردم ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: دستگاه ‌های مرتبط مانند آب و فاضلاب شهر تهران، جهادکشاورزی تهران، محیط زیست تهران و شبکه سلامت جنوب شهر تهران در انجام وظایف و مأموریت های خود نباید تعلل کنند چرا که نمی شود با جان مردم بازی کرد. در حال حاضر سیستم تصفیه خانه های فاضلاب در پایتخت در حال پیشرفت است بنابراین هیچ بهانه ای وجود ندارد که مزارع پایتخت مانند گذشته از فاضلاب برای آبیاری استفاده کنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: از آنجایی که این موضوع سلامت شهروندان را نشانه می رود بنابراین این دستگاه ها باید به صورت جدی به این موضوع ورود و صحت و سقم آن را به شهروندان اطلاع رسانی کنند، ما هم به عنوان نماینده مردم قرار است این موضوع را در مجمع نمایندگان مورد بررسی قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار