هدف طرح ملی شهاب عدالت محوری است

قائم مقام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:هدف طرح ملی شهاب عدالت محوری است،چرا که در این برنامه دانش آموزان محدود به پایگاه اجتماعی و قشر خاصی نمی شوند و همه به صورت مساوی رصد شده و استعدادهایشان بر اساس برنامه مدون شناسایی و هدایت می گردد.

کد مطلب: ۶۴۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصرجعفری درمراسم افتتاح دوره کشوری تامین مدرسان استانی طرح ملی شهاب در زنجان اظهار کرد: برنامه ملی شهاب احیای یک وظیفه فراموش شده در آموزش وپرورش می باشد که وظیفه اصلی مدرسان انتقال محتوای دوره به معلمان پایه چهارم ابتدایی مناطق خود می باشد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید، هدف، اجرای برنامه در 386منطقه آموزشی در سطح کشور برای یک میلیون و 700هزار دانش آموزاست و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام گرفته است و برگزاری این دوره آموزشی نیز در همین راستا می باشد .

این مقام مسئول در ادامه یادآوری کرد: برنامه ملی شهاب در اولین سال اجرا و پس از پشت سر گذاشتن طرح آزمایشی،در32منطقه آموزشی در 32استان کشور و با آمار دانش آموزی 128هزار نفر اجرا شد .

وی اضافه نمود: در سال دوم طرح به 64منطقه آموزشی در سطح کشور تعمیم یافت و برنامه با 386هزار دانش آموز اجرا شد که در سال سوم طرح با 193منطقه آموزشی و با 970هزار دانش آموز اجرا گردید .

وی خاطر نشان کرد:هدف برنامه ملی شهاب احترام به تفاوت های فردی دانش آموزان است، خاستگاه و اتکا برنامه ملی شهاب بر سه سند فرادستی :سند راهبردی کشوردر امور نخبگان،سندتحول بنیادین آموزش وپرورش وسند کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر می باشد.

وی در پایان افزود: برنامه ملی شهاب نیازمند همکاری ،همیاری و مشارکت همگان است و علاوه بر همت مدرسان صبوری لازم را نیز می طلبد و بر همه ما لازم است این برنامه را به نحو احسن در حیطه اختیارات خود اجرا نمایند.

انتهای پیام:/معصومه خدائی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار