پیشرفت فرهنگ و هنر نهاوند نیازمند تقویت روحیه مشارکت جمعی است

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بابیان اینکه برای پیشرفت فرهنگ و هنر این شهرستان باید هنرمندان در کنار هم قرار گیرند، گفت: باید روحیه مشارکت جمعی تقویت شود.

کد مطلب: ۶۴۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمود مصباح در مراسم تجلیل از هنرمندان تئاتر و خوشنویسی نهاوند با بیان اینکه هنرمندان از جایگاه ویژه ای در سطح جامعه برخوردار هستند و در مسایل مختلف تاثیرگذارند، گفت: هنر خوشنویسی در شهرستان نهاوند با حضور اساتید برجسته و هنرمندان بسیار خلاق و خوش ذوق همواره از نقاط قوت مجموعه بوده و تربیت هنرمندان خوشنویس در دوره های گوناگون و در رتبه ها و سطوح عالی دلیل این ادعا است.

وی افزود: هنر خوشنویسی برگرفته از روح پاک و خداجوی هنرمند خطاط است که به بهترین نحو و حالت ممکن بر کاعذ نقش می بندد و تصویری زیبا و خارق العاده را در معرض دیدگان ما قرار می‌دهد و زمانیکه این زیبایی برگرفته از آیات قرآن کریم باشد زیبایی و تاثیر گذاری بسیار بالاتری خواهد داشت.

مصباح آموزش، پژوهش و تحقیق را در رشته های مختلف هنری ضروری دانست و افزود: زمانی که آموزش، پژوهش و تحقیق در رشته های مختلف هنری به کار گرفته شود این رشته ها ماندگار و تاثیر گذار خواهد شد.

وی عنوان کرد: استادان، هنرمندان و انجمن های این شهرستان از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و می توانند در زمینه های مختلف تاثیرگذار باشند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تاکید کرد: تجلیل از هنرمندان بسیار ارزشمند است و باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در هنرمندان می شود.

مصباح با بیان اینکه نهاوند شهر فرهنگ و هنر است و مردم این دیار از دیر باز در پی دانش و علم اندوزی بوده اند، اضافه کرد: برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان خود نوعی ظرفیت‌سازی است که روحیه کار مشارکتی و احترام متقابل هنرمندان و فعالان دیروز و امروز را بهبود می ‌بخشد.

وی گفت: برای پیشرفت فرهنگ و هنر شهرستان باید در کنار هم قرار گرفته و روحیه مشارکت جمعی تقویت شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه زبان هنری بسیار تاثیرگذار است، افزود: زبان هنر می تواند در انتقال مفاهیم نقش قابل توجهی داشته باشد.

مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان نهاوند نیز گفت: هنر خوشنویسی در شهرستان نهاوند نهادینه شده و ما شاهد تبلور هنرمندان خوشنویس برجسته ای در نهاوند بوده و خواهیم بود.

محمد تقی قیاسی افزود: تعلیم و آموزش بیش از ۱۵۰۰ هنرجوی خوشنویس، کسب عناوین برگزیده در جشنواره های گوناگون، برپایی نمایشگاههای مختلف خوشنویسی در مناسبت های مختلف و حمایت تولیدات هنرمندان خوشنویس از اقدامات انجام گرفته توسط این انجمن در شهرستان است.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور فعالتر خوشنویسان برگزیده در انجمن شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر هنر خوشنویسی در نهاوند باشیم.

در این مراسم با اهدا لوح از سالها تلاش و فعالیت تیمور نجیبی، حسن فرهادی، صمد سوری، محمد حسین جعفری، سید بهاء الدین حسینی، سجاد مفرد طاهری، علی میرزایی، علی شهبازی و حسین سلگی در عرصه خوشنویسی شهرستان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار