افزایش تاب آوری اجتماعی بانوان در مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان و خانواده در استان زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی زنان و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابله با آسیب های اجتماعی و تعارضات خانوادگی امری ضروری است.

کد مطلب: ۶۴۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ ماهرخ بلوری در اولین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان در سال جاری اظهار کرد: تاب آوری، زنان را توانمند می کند تا با دشواری ها و ناملایمات زندگی و شغلی روبرو شوند، بدون اینکه آسیب ببینند و از این موقعیت ها برای شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند .

وی به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: شناسایی مناطق آسیب پذیر و خانواده های در معرض آسیب با همکاری دستگاه های ذی ربط، برنامه ریزی جهت اعزام آموزشگران محلی به مناطق آسیب خیز تمامی شهرستان ها، آموزش ۳۷۵ نفر از زنان و ارائه برنامه ریزی آموزشی جهت برگزاری کلاس ها از اقدامات اصلی در ابن حوزه به شمار می آید .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان یاد آور شد: ۷۳ درصد بانوان ساکن در جوامع شهری و ۲۷ درصد بانوان جوامع روستایی استان زنجان در طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان شرکت کردند .

بلوری با بیان اینکه زنان روستایی نقش و مشارکت بالایی در فعالیت های اقتصادی، تولیدی و خدماتی به عهده دارند، ادامه داد: باتوجه به پتانسیل ها و ظرفیت زنان روستایی، باید زمینه مشارکت هر چه بیشتر این قشر را در توسعه حوزه کشاورزی فراهم نمود که در این راستا، دستگاه های ذی ربط باید همکاری و تعامل ویژه ای داشته باشند .

وی به فعالیت انجمن زنان همیار در مدیریت بحران استان زنجان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و توانمند های زنان در حوزه مدیریت بحران، فراهم کردن زمینه جذب داوطلبین متخصص در مقابله با بحران و همکاری با نهاد و ارگان های ذی ربط در حوزه مدیریت بحران ضروری است

منبع: روابط عمومی استانداری زنجان .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار