دانشگاه‌ها و مجمع نخبگان به کمک پارک علم و فناوری همدان بیایند

استاندار همدان گفت: دانشگاه‌ها و مجمع نخبگان باید به کمک پارک علم و فناوری استان همدان بیایند تا از علوم دانش بنیان بهتر استفاده شود.

کد مطلب: ۶۴۱۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان ، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه باید در کنار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفت و آنها را حمایت کرد، گفت: با توجه به ماموریت و پشتیبانی از پارکها، عملکرد پارک علم و فناوری می تواند بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه اولین کسی که می تواند با بخش خصوصی جلسه بگذارد و خسته نشود، مدیر پارک است و باید از مدیران استان هم کمک بگیرد، گفت: با ایده های نوین در پارکها بسیاری از مشکلات اشتغال جوانان حل می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه پارک های علم و فناوری باید فعالتر شود، گفت: هدف نهایی پارکها استفاده از علوم دانش بنیان است و انتظار دارم دانشگاهها و مجمع نخبگان به کمک پارک علم و فناوری استان همدان بیایند و از تمام امکانات استفاده شود تا از روزمرگی خارج شوند.

استاندار همدان بابیان اینکه اگر دانشگاه ها به کمک پارک بیایند و بخش خصوصی دلگرم شوند به اهداف تعیین شده دست خواهیم یافت، گفت: پارک باید پاسخگوی بخش خصوصی باشد و آنها را ترغیب کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه نقش اتاق بازرگانی استان همدان در این زمینه موثر است، گفت: ماموریت پارک بسیار مهم است ودر هر جلسه باید عملکرد سازمانها درارتباط با برش استانی اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

استاندار همدان به حضور معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: آقای شیرکوند قبل از حضور در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی از طرح ها بازدید می کنند که این کار قابل تقدیر است چراکه هم ضعف و هم قوتها را می بینند.

وی بااشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها به خصوص پروژه های میراث فرهنگی با پیگیری دکتر شیرکوند به نتیجه رسیده است، گفت: به زودی راه آهن همدان به ملایر وصل می‌شود و اسد آباد و تویسرکان نیز به راه آهن وصل می شوند تا استان چهار راه ریلی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه وزارت راه بابرقی شدن راه آهن همدان موافقت کرده است، گفت: ۵ مهر قطار همدان- تهران به صورت روزانه راه اندازی می شودکه این اقدام از نتایج برجام است.

استاندار همدان بابیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری و مردم برای دولت کفایت است، گفت: نبابد بگذاریم مردم پشیمان و مأیوس شوند.

نیکبخت بااشاره به اینکه همدان در نرخ بیکاری در بین سه استان با نرخ بیکاری کم قراردارد که البته تا روزی که بیکار در همدان وجود دارد باید تلاش کنیم و نباید راضی شویم، از تدوین کتاب توانمندیهای استان خبر داد و گفت: این کتاب باید دو زبانه شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران در اجرای مصوبات در شهرستانها پیگیر باشند و باید به دنبال جذب سرمایه گذار بروند.

نیکبخت گفت: ارزیابی اقتصاد مقاومتی استان بر اساس برش های ابلاغی انجام می شود و باید هماهنگی و تعامل لازم با سازمان ها در ارتباط با تکالیف آنها انجام شود و در هر جلسه ای، مدیران، عملکرد خود را گزارش کنند تا پیشرفت داشته باشیم.

نسا مرادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار