استاندار کردستان تاکید کرد؛

با سوادی زنان و راه اندازی مراکز یادگیری محلی اولویت سواد آموزی

استاندار کردستان در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان ، بر با سوادی زنان و راه اندازی مراکز یادگیری محلی در سطح استان به عنوان اولویت های سواد آموزی تاکید کرد .

کد مطلب: ۶۴۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در اولین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با اشاره به اهمیت با سوادی زنان جامعه ، به خصوص مادران ، با سوادی زنان را در تربیت فرزندان و سبک زندگی و بهداشت تاثیر گذار دانست و گفت : با سوادی زنان باید هم چنان هدف اصلی سواد آموزی باشد .
وی با تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی به سواد آموزان در کنار آموزش های عمومی و ملموس بودن این آموزشها گفت : سواد آموز باید احساس کند که آموزش آنها در زندگی روز مره مفید بوده و علت بازگشت به بی سوادی نیز عدم توجه به همین موضوعات است .
زاهدی راه اندازی مراکز یادگیری محلی را اولویت دیگر سواد آموزی استان عنوان کرد و با اشاره به ویژگی این مراکز و آموزش مهارتهای زندگی و حقوق شهروندی به سواد آموزان در کنار سایر آموزش ها تصریح کرد : باید از ظرفیت کلیه دستگاه ها در راستای راه اندازی این مراکز بهره گیری شود .
رییس شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد جمعیت استان نسبت به سال 90 و افزایش با سوادی افراد زیر 40 سال استان ، این عملکرد را نشانه قوت عنوان کرد و گفت : در اجرای برنامه های انسداد مبادی ورودی بی سوادی هر چه فعالیت ها در سنین پایین باشد مبادی بی سوادی مسدود و موفق تر عمل خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار