یک کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پانا:

ماموریت 4 سال نخست ترامپ به انزوا کشاندن تهران است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایالات متحده امریکا در پی ایجاد محدودیت همکاری های بین المللی با ایران در چارچوب تفسیر موضوعی برجام و محاصره منطقه ای تهران و بزرگنمایی قدرت ایران در قالب تهدید های بین المللی و منطقه ای است.

کد مطلب: ۶۳۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

مهدی مطهرنیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا با بیان این مطلب که کشور های مختلف جهان بر آن هستند که با وضع قوانین مهاجرت زمینه های تامین امنیت ملی خود را فراهم کنند و به همین بهانه دولت های حاکم بر کشورها همیشه تلاش می کنند تا با ایجاد محدودیت هایی برای اتباع کشور های بیگانه زمینه های جذب و جلب افکار عمومی در حوزه فعالیتهای امنیتی فراهم کنند.

وی افزود: ترامپ به جهت دیدگاه های پست نو محافظه کارانه و از طرف دیگر به دلیل ماموریت تعریف شده خود در چهارسال نخست ریاست جمهوری برای در انزوا قرار دادن تهران بر آن است که با توجه به قانون جدید منع مهاجرت ایرانیان و شهروندان دیگر کشور های مسلمان، زمینه های تحریک افکار عمومی را بیشتر فراهم کند و به همین واسطه شهروندان امریکایی را در ارتباط با امنیت ملی ایالات متحده آمریکا تحریک پذیر کند .

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد : اگر بخواهیم در مورد حقوق بشر این موضوع را مورد تحلیل قرار بدهیم آنگاه باید بگویم سایر کشور های جهان که منع مهاجرت یا ورود اتباع بیگانه در ارتباط با مسائل امنیتی خود را دنبال کرده اند و اجازه ورود بسیاری از اتباع بیگانه را به کشور خود صادر نمی کنند دچار نقض حقوق بشر شده اند و این توقع باعث می شود چنین قانونی را بر مبنای آنچه دارای این چتر توجیهی برای افکار عمومی است نتوان به صورت مصداقی گفت که نقض حقوق بشر بوده است اما روح موجود در حقوق بشر با وضع چنین قانونی نقض شده است .

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ایجاد چنین فضایی معنا دار در این ارتباط بین افکار عمومی فاقد اعتبار است.

مطهر نیا یاد آورشد : ایالات متحده امریکا در پی ایجاد محدودیت همکاری های بین المللی با ایران در چاچوب تفسیر موضوعی برجام و محاصره منطقه ای تهران و بزرگنمایی قدرت ایران در قالب تهدید های بین المللی و منطقه ای است.

امریکا قصد دارد زمینه انزوای ایران در منطقه و بین الملل را فراهم کند

وی تصریح کرد: اگرچه کنگره ایالات متحده امریکا به واسطه برخی از اشکالات حقوقی در مصوبه سنا طرح تحریم های موشکی و حقوق بشر ایران را تعلیق کرده اما در نهایت در پی ایجاد تحریم های جدید موشکی و حقوق بشر علیه تهران برخواهد آمد و زمینه های انزوای هر چه بیشتر ایران در منطقه را با توجه به تحولات به وجود آمده در خاورمیانه فراهم می کند .

سیاست تعامل سازنده و موثر با نظام بین الملل دولت امریکا را دچار چالش می کند

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: آنچه باعث می شود تحرک های دولت پست نو محافظه کار ترامپ علیه ایران دچار مشکل شود و چالش های جدی در برابر آن ظهور پیدا کند، مسئله برخورد دستگاه سیاست خارجی ایران در چارچوب سیاست تعامل سازنده و موثر با نظام بین الملل و در چارچوب تعامل پاردایم کلام و صلح در حوزه داخلی و منطقه و بین المللی خواهد بود.

وی متذکر شد: آنچه هم اکنون موجب شده است که ایالات متحده امریکا و دولت ترامپ نتواند به اهداف خود در قبال ایران دست یابد اقتدار ایران در دفاع از منافع ملی و اهداف خود است .

مطهر نیا افزود: همچنین وجود دولت میانه رو در ایران که زبان بین الملل را به خوبی می داند وهم اکنون وزیر امور خارجه آن در رایزنی های بین المللی تحرک های ایالات متحده امریکا را علیه ایران را محدود کرده است دیگر دلیل برای ناتوانی امریکا در دستیابی به اهداف خود در قبال ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار