دانش آموز نوازنده سنتور:

هیچ سازی را به سنتور ترجیح نمی دهم

دانش آموز نوازنده سنتور می گوید که نواختن ساز یکی از لذت بخش ترین کارهای روز مره اش است و هیچ سازی را به سنتور ترجیح نمی دهد.

کد مطلب: ۶۳۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، میترا زارعی دانش آموز پایه ششم ابتدایی دبستان غیرانتفاعی شکوفه ها در ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین است که از دوران کودکی فعالیت های هنری را آغاز کرده و به صورت تخصصی 3 سال می شود که دوره های سنتور را فراگرفته است.

این دانش آموز هنرمند امروز در رده سنی خود یکی از نوازندگان آینده دار سنتور به شمار می آید و طبق گفته هایش نواختن سنتور را یکی از بزرگ ترین لذت های روز مره اش می داند.

خواندن گفت وگوی خبرنگار پانا قزوین با میترا زارعی دانش آموز نوازنده سنتور نکات جالبی را به افراد علاقمند به هنر موسیقی منتقل می کند که می توانید در ادامه این گفت وگو را بخوانید.

چه شد که وارد حوزه موسیقی شدید؟

اولین باری که ساز زدم، اصلا سنتور را نمی شناختم و کار را با یاد گرفتن ساز بلز و فلوت آغاز کردم و همین جرقه ای شد تا با هنر موسیقی آشنا شوم. در آن زمان که حدود سال های 91 بود مفاهیم اولیه موسیقی را یاد گرفتم و همین رشد سریع باعث شد تا دوچندان به موسیقی علاقمند شوم.

چرا سنتور را انتخاب کردید؟

چون احساس می کردم که ساز سنتور با شخصیت من بیشتر سازگار است و روحیاتم موسیقی سنتی را بیشتر می پسندد. گفتنش خالی از لطف نیست که من قبل از ساز سنتور، آشنایی هم با سازهای ویولن، گیتار، عود، پیانو، تار، سه تار، دف و تنبک پیدا کردم و سپس متوجه شدم که هیچ سازی را به اندازه سنتور دوست ندارم. البته در زمینه انتخاب ساز، خانواده ام هم بسیار تأثیرگذار بودند و آن ها نیز من را به موسیقی سنتی تشویق می کردند.

اگر بخواهید یک ساز دیگر را آموزش ببینید، چه سازی را ترجیح می دهید؟

تنبک یا تار

چرا؟

ساز تبک چون ساز ضربه ای است و آن را دوست دارم و در مورد ساز تار نیز باید بگویم که این ساز صدای خوبی دارد.

آیا در محافل عمومی ساز زده اید؟

بله، در مراسم های مختلف همچون 22 بهمن در مدرسه ساز زده ام و در آیین تجلیل از فرزندان کارمندان دولت نیز سنتور نواخته ام.

دوست دارید وقتی حرفه ای شدید، با کدام خوانندگان یا نوازندگان همکاری داشته باشید؟

همکاری با خواننده هایی مثل استادان همایون شجریان و سالار عقیلی یکی از بزرگ ترین افتخارات در زندگی هنری ام است.

اگر کسی بخواهد امروز کار موسیقی را آغاز کند، چه پیشنهادی دارید؟

به نظر من باید کار در موسیقی را جدی دنبال کرد و کار آموزش هر سازی را نیمه کاره رها نکنیم و سراغ ساز دیگری نرویم. البته علاقه و استعداد نیز بسیار شرط است و هر کسی در یک موسیقی استعداد و علاقه بیشتری دارد.

نگاه مردم و نزدیکان نسبت به اینکه شما سنتور می نوازید، چگونه است؟

خانواده ام بسیار من را تشویق می کنند و از ساز زدن من استقبال کرده اند. خاله و پسرخاله ام هم همیشه از مشوق های من بوده اند. مردم نیز وقتی می بینند که با این ذوق و شوق کار هنری را دنبال می کنم؛ با رفتار خود انرژی مثبت می دهند که این بسیار برایم خوشحال کننده است. و اما نقش مادرم در دنبال کردن کار موسیقی بسیار پررنگ است، نه تنها در موسیقی بلکه در تمام بخش های زندگی، مادرم پشتم بوده است که همیشه قدردانش هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار