مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس در گفت و گو با پانا:

ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش را توانمند می‌کند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس گفت: ساماندهی نیروی انسانی وبرنامه ریزی اوقات فراغت از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

کد مطلب: ۶۳۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

سید هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: رسیدن به موفقیت در زمینه های مختلف آموزش پرورش به نگرش و طرز تفکر ما بر می‌گردد و ظرفیت ما برای فعالیت های خلاق، موفق و شاد به نگرش و طرز تفکر ما بستگی دارد و این امر هم فقط با هدفمندی، برنامه‌ریزی، نظم و تلاش به دست می‌آید و غیر از این هر راه دیگری فقط بیراهه و عمر تلف کردن است.

وی افزود: روزمرگی و لحظه‌ای زندگی کردن یکی از آسیب‌های رایج شیوه و سبک کاری انسان می تواند باشد، برای اینکه دچار آسیب نشویم بخصوص در امر آموزش وپرورش که ما متولیان آن هستیم و تعداد زیادی از فرزندان این مردم عزیزمان را برای ساختن سرزمین اسلامیان پرورش می دهیم، پس باید به اصل برنامه ریزی توجه ویژه داشته باشیم.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو بندرعباس عنوان کرد: ما تنها زمانی می‌توانیم در هر مقام و موقعیت رشد کنیم که برای انجام هر کار، با استفاده از کتاب‌های راهنما، و برنامه ریزی خوب و اندیشه خلاقانه جلو برویم. در حقیقت می توان گفت برنامه ریزی خیلی از سختی‌های و ناکامی‌های زندگی را از بین می‌برد و انسان را در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهد و با توجه به آنچه عرض کردم مهمترین بخشی که پیشبرد اهدافمان در سال جدید باید مد نظر داشته باشیم تاکید بر اصل اوقات فراغت دانش اموزان براساس انتظارات بیان شده از سوی وزارت آموزش وپرورش و آنچه در سند تحول بنیادین، به آن اشاره شده است متکی باشد. به همین جهت برنامه های مدونی جهت ارتقاء سطح کیفی مطالب ارائه شده در ایام تابستان در نظر گرفته شده است .

حسینی گفت: همانطور که می دانید موفقیت دانش آموزان درطول سال تحصیلی تاحد زیادی منوط به برنامه های اوقات فراغت تابستانی است، درخصوص برنامه ریزی دقیق ومعرفی پایگاه های تابستانی فعال درزمینه های ورزشی،قرآن،نماز،عترت،فرهنگی وهنری، باجذب حداکثری دانش آموزان با تشکیل ستاد اوقات فراغت برنامه های مبسوطی در دست اقدام است.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین مسئله ایی که بعد از برنامه ریزی اوقات فراغت و تعیین پایگاه های مربوط به آن در درجه اهمیت قرار دارد توجه به مسائل ساماندهی نیروی انسانی در مدارس است وی اظهار نمود: عدالت آموزشی، ارتقاشاخص کیفی، مرتبط سازی وسناددانش آموزی،چهارمحور اصلی درامرساماندهی نیروی انسانی است که همواره باید مورد توجه مسئولین قرارگیرد و با شناخت دقیق جزییات این محورها به برنامه ریزی بپردازند.

حسینی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بخشی ازوظایف ساماندهی نیروی انسانی در راستای تمرکز زدایی از وزارت به استان ها واگذارشده است و بخشی از اختیارات ازطرف اداره کل آموزش وپرورش استان به مناطق ونواحی محول گشته وساماندهی نیروی انسانی بایدباحفظ اهداف اصلی ،طبق دستورالعمل صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار