معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان در گفت و گو با پانا:

بیش از سه هزار نوآموز رودانی در سال تحصیلی جدید سنجش می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان با اشاره به سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری حدود سه هزار و 500 نوآموز مورد سنجش قرار گیرند.

کد مطلب: ۶۳۴۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد محسنی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان از استقرار دو پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان درسطح شهرستان خبر داد و گفت: پایگاه ثابت شماره1 واقع در آموزشگاه فاطمیه به منظور سنجش نوآموزان مناطق روستایی و پایگاه شماره 2 واقع در دبستان پسرانه بینش ویژه نوآموزان ناحیه شهری از 20 خرداد ماه تا سنجش کامل نوآموزان از ساعت 8 تا 12 پذیرای مراجعه کنندگان می باشند.

وی با پیش بینی پذیرش بیش از 3 هزار و 500 نوآموز در سال تحصیلی 97-96 افزود: برای دومین سال متوالی نوآموزان 5 ساله بدو ورود به پیش دبستانی نیز در حوزه بینایی، شنوایی، استعداد تحصیلی، گفتار درمانی و هوش و بهداشت دهان و دندان از سوی کارشناسان مربوطه مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی آن در دوره ابتدایی عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان مجرب و تلاشگر آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان و شبکه بهداشت و درمان رسالت بزرگ و مهم سنجش در این پایگاه ها را بر عهده دارند؛ اظهار داشت: کارشناسان در این پایگاه ها با بررسی وضعیت سلامت جسمانی کودکان؛ آنان را از لحاظ سن، قد، وزن، پوست، مو، دهان، دندان، بینایی، شنوایی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش و معاینه قرار می دهند.

محسنی افزود: کودکانی که در آیتم های سلامت دچار مشکل باشند به پزشکان متخصص و مراکز تخصصی درمانی ارجاع داده می شوند تا مورد معاینه دقیق قرار گرفته و درمان شوند.

این مسئول از مدیران مدارس خواست؛ با راهنمایی والدینی که کودکان بدو ورود به پیش دبستانی و ابتدایی دارند همراه با مدارک و معرفی نامه ی تکمیل شده به پایگاه های سنجش؛ ارجاع دهند.

وی درخصوص هزینه این طرح نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح خودگردان و خارج از ردیف بودجه دولتی اجرا می شود، طبق قانون مبلغ دویست هزار ریال از اولیاء متقاضی در پایگاه های سنجش فقط از طریق پایانه فروشگاهی و پرداخت وجه توسط کارتهای بانکی امکان پذیر است .

محسنی گفت: در طرح سنجش سلامت برای هر کودک پرونده سلامت صادر می شود که برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی الزامیست و باتوجه به اینکه ثبت نام رسمی و قطعی دانش آموزان در پایه ی اول ابتدایی منوط به ارائه پرونده سنجش سلامت است؛ از والدین درخواست می شود در زمان مقرر؛ نسبت به سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان در ادامه عنوان کرد: دانش آموزانی که در مرحله اول نتوانند حائز امتیاز های مثبت در سنجش سلامت جسمانی شوند مجددا در تست تخصصی که در شهریورماه به مدت یک ماه اجرا می شود حضور خواهند یافت و در صورت کسب امتیاز های سنجش وارد مدارس عادی خواهند شد و چنانچه در آیتم های سلامت دچار مشکل باشند به مراکز آموزش استثنایی معرفی می شوند.

محسنی خاطر نشان کرد: کارشناسان سنجش و سلامت پایگاه شماره1 روستایی درنیمه اول تیرماه به مدت یک هفته با حضور در بخش جغین، نسبت به سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان اقدام می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار