مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل :

میزبانی رقابت های بین المللی به توسعه ورزش استان کمک می کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: هدف اساسی از تلاش برای به دست آوردن میزبانی رقابت های ورزشی جهانی کمک به توسعه ورزش و نیز گردشگری استان است.

کد مطلب: ۶۳۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،ایوب بهتاج در نشست مشترک هیات های ورزشی استان اردبیل افزود: میزبانی رقابت های بین المللی در یک رشته ورزشی علاوه بر شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های استان اردبیل در زمینه های مختلف گردشگری به ایجاد و تکمیل زیرساخت های اساسی ورزشی کمک می کند .
وی با بیان اینکه برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا در اردیبهشت ماه گذشته در اردبیل سبب ایجاد دگرگونی های مثبت در سالن ها و امکانات ورزشی این شهر شده اظهار کرد: پیامدهای مفید ناشی از این رویداد ورزشی مهم هنوز نیز ادامه دارد .
مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: ایجاد کمپ تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی در شهر سیاحتی سرعین از جمله آنهاست و قرار است یک هزار و 500 میلیون ریال توسط بخش خصوصی برای این منظور سرمایه گذاری شود .
وی با بیان اینکه حتی یک ریال از محل منابع و اعتبارهای استانی برای میزبانی رقابت های ورزشی و یا ایجاد زیرساخت های لازم برای این منظور هزینه نمی شود افزود: عملیات ساخت خانه کوه پیشرفته و مجهز در شهر سرعین نیز با 40 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است .
بهتاج گفت: برای نمونه برگزاری اردو و یا مسابقه قایقرانی کانوپولو در دریاچه شورابیل اردبیل منجر به ایجاد امکانات جانبی در آن مانند ساخت اسکله می شود .
وی همچنین از میزبانی شهرستان های اردبیل ُ گرمی و پارس آباد برای اردوی قایقرانی در سه رشته طی تابستان امسال خبر داد و افزود: سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان نیز در آینده نزدیک به اردبیل خواهد آمد تا بتوانیم میزبانی اردو و نیز رقابت های جهانی تیم ملی با شرکت پنج تیم در ایران را برای این شهر دریافت کنیم .
مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: همچنین اردبیل آمادگی دارد تا میزبانی رقابت های جهانی کشتی فرنگی را در صورتی که زمان آن به جای بهمن به اسفند امسال موکول شود برعهده بگیرد .
بهتاج با گلایه از برخی مطالب مطرح شده در فضاهای مجازی مبنی بر اینکه به جای برگزاری مسابقه های بین المللی بهتر است که اردبیل دارای یک تیم فوتبال در لیگ دسته دوم باشد تشریح کرد: دیگر دوره تیم داری اداره کل ورزش سپری شده است .
وی افزود: برخلاف 20 سال قبل اکنون اداره ورزش و جوانان فقط آمادگی دارد تا از هر فرد ُ شرکت و نهاد به عنوان صاحب باشگاه و تیم فوتبال در اردبیل پشتیبانی سخت افزاری کند .
مدیرکل ورزش و جوانان استان در قسمت دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار غربالگری و استعدادیابی حدود 60 درصد از ورزشکاران اعزامی به رقابت های ورزشی 2017 جاکاراتا پایان یافته است از متولیان امر و رییسان هیات های ورزشی استان اردبیل خواست که افراد زبده و ورزشکارانی را که از کارنامه درخشان برخوردار بوده و دارای شانس بیشتری برای موفقیت در این دوره از مسابقه ها می باشند معرفی کنند .
بهتاج همچنین بر ارتباط حضوری روسای هیات های ورزشی استان اردبیل با روسای هیاتها در شهرستان های این استان ، تعیین تقویم مسابقه های ورزشی و حضور فعال در سالن ها و در میان ورزشکاران تاکید کرد .
وی با اشاره به برگزاری اردوی تیم فوتبال علی دایی در تابستان امسال در اردبیل گفت: چمن ورزشگاه تختی اردبیل با انجام خاکبرداری به شکل اصولی و با استفاده از گونه بسیار مناسب و با ماندگاری بالا برای میزبانی این اردو در حال ترمیم است .
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه تا پایان امسال حتی یک سالن ورزشی در اردبیل بدون بازسازی و ترمیم کف پوش وجود نخواهد داشت اظهار کرد: انتظار می رود که سالن ها بطور صرف به انجام تمرین ها و مسابقه های فوتسال اختصاص نیابد چرا که برای این ورزش سالن های بسیاری متعلق به نهادها وجود دارد و بهتر است که از این فضاها سایر رشته های ورزشی نیز بهره مند شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار