مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر؛

لایروبی غیر اصولی شهرداری اسلامشهر لوله اصلی انتقال آب را شکست

شکستن یکی از لوله‌های اصلی انتقال آب باعث قطعی سه ساعته آب در برخی محله‌های اسلامشهر شد ، امارئیس ابفای شهرستان از ترمیم این شکستگی خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۲۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های استان تهران، سعید احمدی درباره این حادثه گفت: عملیات غیراصولی لایروبی فاضلاب محور اصلی شهر توسط شهرداری باعث شکستگی بخشی از لوله 600 میلیمتری انتقال آب این شهر شد .

وی دلیل قطعی کامل آب در برخی از محله‌های اسلامشهر را بستن کامل شبکه به خاطر جلوگیری از آلوده شدن آب اعلام کرد و گفت: به دلیل همجواری شبکه فاضلاب با لوله شکسته شده و مهار نشدن فاضلاب، احتمال آن وجود داشت که آب داخل شبکه آلوده شود که ما برای جلوگیری از بروز این اتفاق بلافاصله اقدام به بستن شبکه آب کردیم .

احمدی همچنین غیرفنی بودن شبکه فاضلاب شهر را یکی از دلایل طولانی شدن روند اصلاح شبکه دانست و گفت: اگر وضعیت فاضلاب اصلاح نشود به خاطر محل استقرار نادرست حوضچه سبتیک فاضلاب و روش‌های نادرست لایروبی آن تکرار این حادثه در آینده نیز دور از ذهن نیست .

مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر درخصوص علت کاهش فشار آب و گلایه‌های شهروندان در این زمینه،‌ غیراصولی بودن شبکه داخلی آب منازل و افزایش مصرف را دو عامل اصلی دانست و گفت: همزمان با آغاز فصل گرم همواره با افزایش مصرف روبه‌روهستیم اما از طرفی باید توجه داشته باشیم که شبکه داخلی آب منازل نیز متاسفانه مشکلات جدی دارد که به بیشتر شدن مصرف و نبود امکان مدیریت مصرف در داخل منازل منجر می‌شود .

وی در توضیح این مساله گفت: تقریبا درتمام منازل اسلامشهربلافاصله بعد از کنتور یک پمپ آب وجود دارد که آب را مستقیم به مصرف می‌رساند در حالی که باید یک منبع ذخیر در این مسیر قرار بگیرد که هم باعث کنترل مصرف خواهد شد و هم ذخیره مناسبی را برای زمان کاهش فشار اب ایجاد می‌کند .

/خبرنگار :پژمان میرزاخانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار