مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد؛

بزرگداشت آیین گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: بزرگداشت آئین گلریزان با مشارکت ستاد دییه استان و برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد امروز شنبه 20 خرداد در محدوده بازار بزرگ تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۳۱۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رجبعلی خسروآبادی اظهارداشت: آیین گلریزان بخشی از فرهنگ و تاریخ ایرانیان است که ریشه در باورهای اعتقادی و اجتماعی آنها دارد افزود :مهمترین آثار جشن گلریزان ترویج فرهنگ همدلی و همگرایی در جامعه است.

خسروآبادی خواستگاه مردمی برای گلریزان را دلیل حفظ این فرهنگ حسنه در طول تاریخ ایران برشمرد و افزود : در این مراسم تلاش شده شده است تا آیین گلریزان توسط خیرین مردمی در ستاد دیه و کسبه بازار برگزار شود.

وی افزود : احیای گلریزان در اماکنی مثل بازار و زورخانه ها که در فرهنگ تهران قدیم خواستگاه اصلی این سنت حسنه بوده است می تواند کمک شایانی به ترویج و توسعه فرهنگ گلریزان در جامعه کنونی و به ویژه بین نسل جوان و نوجوان که به دنبال درک روحیه پهلوانی و جوانمردی در فرهنگ گذشتگان هستند 7داشته باشد.

مراسم بزرگداشت آیین گلریزان با مشارکت ستاد دیه استان تهران و شهرداری منطقه 12 در خیابان پامنار تهران از ساعت 18 الی 21 برگزار می شود و حضور برای کسبه بازار و شهروندان نیکوکار آزاد می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار