پاسخ به سوالات مقام معظم رهبری در غرفه سبک زندگی قرآنی

غرفه سبک زندگی در قرآن یکی از فعالان آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن امسال است که به معرفی اخلاق اسلامی به دانش آموزان می پردازد و از آنها می خواهد به پرسش های رهبری درخصوص سبک زندگی بهتر پاسخ دهند.

کد مطلب: ۶۲۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امسال غرفه ای به نام سبک زندگی در قرآن به مجموعه آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن پیوسته که به طور اختصاصی به موضوع اخلاق اسلامی در قرآن می پردازد.

نجمه ناطقیان کارشناس مسئول قرآن و نماز و عترت آموزش و پرورش منطقه ۴ شهر تهران که اداره این غرفه را بر عهده دارد درخصوص نحوه عرضه آیات اخلاقی قرآن در این غرفه میگوید: ما آیات مرتبط با اخلاق اسلامی را که بر امری مثبت تاکید دارند بصورت تابلوهایی بر دیوارهای غرفه نصب کردیم و برای هریک از این آیات توضیحاتی بطور کامل ارائه میدهیم.

وی ادامه داد: بعضی از این آیات آیات مهدوی هستند یعنی علاوه بر اینکه بر اخلاق تاکید دارند به ولایت حضرت امام زمان عج نیز اشاره دارند. از جمله آیه ۴۱ سوره حج است که میگوید: کسانی که روی زمین نماز بپا می دارند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند اینها دارندگان عاقبت امور هستند.

ناطقیان به ساخت و پخش کلیپ های مرتبط با سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: ابتدا دغدغه های رهبری درخصوص اخلاق و سبک زندگی را به صورت کلیپ پخش میکنیم و سپس سوالات رهبری را در برگه هایی اماده به مراجعه کننده میدهیم و از او میخواهیم به سوال جواب دهد و از او میخواهیم پیشنهاد خود را در آن زمینه مطرح کند.

وی توضیح داد: مثلا سوال این است: آیا در معاشرت های روزانه همیشه به هم راست میگوییم؟ پیشنهاد شما در مورد صداقت در گفتار و معاشرتها چیست؟

به گفته ناطقیان مجموعه این پاسخ ها در پایان نمایشگاه جمع آوری و بعد از یک تحقیق میدانی به دست مقام معظم رهبری خواهد رسید.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 8 تا 26 خردادماه 96 (3 تا 21 ماه مبارک رمضان) همه روزه از ساعت 17 تا 24 در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران میزبان علاقه مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار