معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

جشنواره جابربن حیان نباید محل تشدید رقابت مدارس باشد

معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش و پرورش گفت: تشدید رقابت بین مدارس جدی ترین آسیبی است که جشنواره جابرن حیان را تهدید می کند.

کد مطلب: ۶۲۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رضوان حکیم زاده در جلسه هماهنگی جشنواره ملی جابرن حیان در مشهد با اشاره به برگزاری ششمین دوره این رخداد مهم علمی دانش آموزان ابتدائی سراسر کشور در مشهد افزود: قرار نیست در این جشنواره مدارس، معلمان و یا اولیاء دانش آموزان به رقابت بایکدیگر بپردازند، باید به گونه ای عمل شود تا این جشنواره محل نمایش دستآوردهای پژوهشی دانش آموزان باشد.

وی اظهار کرد: در جشنواره جابربن حیان به دنبال کارهای لوکس نیستیم و تنها باید پیوند میان آموزش با پژوهش را برقرار نمائیم.

وی از دست اندکاران جشنواره خواست تا موضوعاتی چون محیط زیست، حقوق شهروندی را در پروژه های این جشنواره قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به ایده مترقی ارزشیابی کیفی- توصیفی در دوره ابتدائی اضافه کرد: این ایده خوب به خوبی پیاده سازی نشده و آزمون های ورودی پایه هفتم بزرگترین خطر در راستای فرهنگ سازی ارزشیابی کیفی- توصیفی است.

حکیم زاده وجود تناقض را مانع توسعه ارزشیابی توصیفی دانست و افزود: مدارس یکپارچه نیازمند عبور از بخشی نگری است.

معاون وزارت آموزش و پرورش تربیت قرآنی- رحمانی را یکی دیگر از کارویژه های دوره ابتدائی برشمرد و گفت: آموزه های تربیت قرآنی- رحمانی باید در رفتارهای دانش آموزان تجلی یابد.

حکیم زاده با اشاره پیاده سازی شتابزده نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش افزود: با اجرای طرح"کارآمد" ما به دنبال شناسایی نیاز آموزگاران توسط مدیران و با هدف " هم افزایی" به دنبال جایگزینی دوره های ضمن خدمت می باشیم.

اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی جابرن حیان یکم تا سوم شهریور ماه در مشهد مقدس برپا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار