مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

برنامه های آموزش و پرورش بر هویت دینی و ملی استوار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه ها و فعالیت هایی که در آموزش و پرورش برای دانش آموزان طراحی و در نظر گرفته شده بر مبنای توجه به فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و هویت دینی و ملی می باشد.

کد مطلب: ۶۲۴۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری درگفتگو با خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: تمام فعالیت های آموزشی و پرورشی بر اساس 'سند تحول بنیادین' برنامه ریزی و ارائه می شود و صرفا متناسب با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی خود و در چارچوب قوانین و اسناد بالا دستی حرکت می کند و در آینده نیز این روند را ادامه خواهد داد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان که فرمودند'برخی از جریانات هستند که می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازنند و اعتبار آن را مخدوش کنند'، تصریح کرد: در تصویب 'چارچوب اقدام آموزش2030' یونسکو که به تازگی دستاویز برخی از جریان ها و گروه های سیاسی خاص شده از هیچ کشوری درخواست امضا نشده و اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند و باید به تایید مجالس کشورها برسند هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود .
ناصری افزود: سند ' چارچوب اقدام آموزش2030' در زمره پیمان نامه ها نیست و به عنوان یک چارچوب عمل که کشورها مطابق با ساختار ملی خود آن را اجرا می کنند در حقیقت یک توصیه نامه به شمار می رود و بنابراین توسط هیچ کشوری امضا نشده است .
وی اظهار کرد: با وجود الزام آور نبودن سند 'چارچوب اقدام آموزش 2030 ' ، جمهوری اسلامی ایران باز هم نسبت به آن اعلام تحفظ رسمی و مکتوب کرده و دامنه شمول مفاد پذیرفته شده را محدود و مشروط کرده است .
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جدی دولت یازدهم استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حضور فعال و ارزش‌ آفرین در عرصه‌ توسعه‌ بین‌الملل بوده تشریح کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است که با حفظ استقلال فرهنگی ، تصویر مثبت و موفقی را از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره کرده و با ایران‌ هراسی و اسلام‌ هراسی مقابله نماید .
وی اضافه کرد: امضای چنین توصیه نامه ای بدون لحاظ کردن فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از طرف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اتفاق نخواهد افتاد .
ناصری در ادامه با بیان اینکه توجه به آموزه ‌های قرآنی از فعالیت های مهم آموزش و پرورش می باشد، گفت: آموزش و ارتقای فعالیت ‌های قرآنی از گذشته مورد اهتمام بوده و در آینده هم خواهد بود و معتقدیم هیچ چیز نمی‌ تواند جای آموزه های قرآنی را بگیرد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به رویکردهای قرآنی و توجه به آموزه های آن در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل در این راستا فعالیت های قرآنی و پرورشی را در اولویت خود قرار داده طوری که اخیرا مسابقات استانی قرآن ، عترت و نماز با مشارکت بیش از یک هزار و 800 نفر از دانش آموزان از سراسر استان برگزار شد .
ناصری همچین از میزبانی استان اردبیل در تیرماه آینده برای برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور خبر داد و تشریح کرد: هر سال تعداد زیادی از دانش آموزان استان در مسابقات هفتگی درس هایی از قرآن شرکت می کنند .
وی همچنین با رد توزیع برخی کتابهایی که با فرهنگ و سیستم آموزشی ایران تناسبی ندارد، خاطر نشان کرد: برنامه درسی رسمی ، برنامه ای است که از طریق آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی ارائه می شود و فهرست کتاب های مناسب دانش آموزان از طریق فصلنامه رشد و سامانه مورد تایید وزارتخانه در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد .
ناصری اظهار کرد: خانواده ها و معلمان سراغ برنامه های غیر رسمی نروند و به کتاب های آموزشی و کمک آموزشی غیر استاندارد که مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیست، اعتنا نکنند زیرا این کتاب ها یا به قصد تجارت وارد چرخه تولید شده ، یا بخشی از اینها غرض های فرهنگی دارند و یا با نام جعلی کتاب را منتشر کرده اند .
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ما در آموزش ها بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موظف هستیم فرصت های تربیتی با کیفیت را با توجه به ویژگی های مناطق روستایی ، عشایری و دو زبانه فراهم کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار