افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز ویژه فرهنگیان

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی گفت : علاوه بر این که در صحیح خوانی و روان خوانی قرآن تلاش می کنند به یادگیری مفاهیم آن نیز اهتمام ورزند .

کد مطلب: ۶۱۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان،به گزارش پانا از استان گلستان، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان دختر استان گلستان به میزبانی شهرستان علی‌آبادکتول با حضور حضرت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ، احمد تجری مفرد فرماندار ، حسینی رئیس قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان ، محمدرضا صالح‌آلوستانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، دکتر اسفندیاری‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول و سایر مسئولان برگزار شد .

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی قرآن را مفتاح هدایت و همان چیزی دانست که خودش در خودش فرمود تبیان لکل شیء ؛ قرآن بیان کننده هرچیزی که می خواهید هست.

ایشان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری از دانش آموزان خواست علاوه بر این که در صحیح خوانی و روان خوانی قرآن تلاش می کنند به یادگیری مفاهیم آن نیز اهتمام ورزند .

ایشان با تأکید بر حدیث "القرآن ظاهره انیق و باطنه عمیق " تصریح کرد : بخش اعظم قرآن بسیار عمیق است که ما هیچگاه نمی توانیم بدون تمسک به قرآن به آن مطالب دسترسی پیدا کنیم لذا در لسان ائمه آمده قرآن دارای بطن است .

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیث "العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر" از دانش آموزان خواست که از فرصت هایی که دارند بهره کافی را ببرند تا آنچه در این سنین می آموزند در لوح سینه شان حک خواهد شد و در مسیر آسمانی هدایت می کند ، مسیری که خودش فرموده یهدی للتی هی اقوم.

در ابتدای مراسم محمدرضا صالح‌آلوستانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن تشکر از حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین از زحمات و همکاری صمیمانه دکتر اسفندیاری‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که محیط آرامی را برای هرچه بهتر برگزاری این مسابقات در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند تشکر کرد و شرکت کنندگان در این مسابقات به عنوان سفیران قرآنی در مدرسه و جامعه دانست و از دانش آموزان خواست برای جذب سایر هم کلاسی های خود در برنامه های قرآنی تلاش کنند .

مدیر آموزش و پرورش اضافه کرد : قرآن نور است و هرکس با قرآن مأنوس باشد نورانی می شود .

گفتنی است این مسابقات در محل ساختمان فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان طی روزهای ۷و۸ اردیبهشت ۹۶ با حضور بیش از ۳۵۰ نفر در حال برگزاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار