مروری بر دربی ۱۷۴ شهر منچستر/

هم شهری کُشی برای لیگ قهرمانان/ آوریل بد یُمن برای یونایتد

دربی شهر منچستر امشب در حالی برگزار می شود که دو تیم برای رسیدن به لیگ قهرمانان جدالی سخت دارند.

کد مطلب: ۶۱۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ ساعت 23:30 دقیقه امشب دو تیم شهر منچستر در حالی صد و هفتاد و چهارمین دربی این شهر را برگزار خواهند کرد که این جدال برای هر دو تیم حساسیت ویژه ای دارد.

به لیگ قهرمانان چشمک بزن

هر دو تیم دو در جدول رده بندی لیگ برتر جزیره اوضاع پیچیده ای دارند و نتایج آنها ضعیف از تر از مخارجی بوده که مدیران عرب و آمریکایی دو تیم انجام داده اند و حالا تنها باقی مانده آنها برای آرام کردن هواداران شان سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. در حالی که هر دو تیم 32 بازی انجام داده اند شاگردان پپ گواردیولا 64 امتیاز و مردان مورینیو 63 امتیاز بدست آورده اند که حاصل این امتیاز ها حضور سیتی در رده چهارم و یونایتد در رده پنجم است و برد در این دیدار می تواند سیتی را به رده سوم و یونایتد را به رده چهارم برساند.

مورینیو و یک لشکر مصدوم

در بین بازیکنان دو تیم بدون شک اوضاع برای مورینیو بحرانی تر است. شیاطین سرخ برای این دیدار 6 غایب خواهند داشت که در بین آنها غیبت زلاتان و پوگبا می تواند دردسر ساز شود. فلیپ جونز، خوان ماتا، روخو و اسمالینگ دیگر چهره های غایب یونایتد در این دیدار خواهند بود در حالی که گوندوگان و سیلوا هم غایب های گورادیولا هستند.

شیاطین برتر در تاریخ

در تاریخ 173 دربی شهر منچستر، شیاطین سرخ 72 بار با برد از زمین خارج شده اند و در مقابل تعداد برد سیتی 50 بوده و 51 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

در حالی که بهترین برد دربی با نتیجه 6 بر یک به سود سیتی در سال 2011 رقم خورده است، بهترین گلزن تاریخ دیدارهای دو تیم وین رونی کاپیتان منچستر یونایتد است که یازده بار گلزنی کرده است. سرخیو آگوئرو که با 8 گل زده در رده چهارم این جدول قرار دارد تنها بازیکنی است که فرصت نزدیک شده به رونی را دارد. جو هایز و فرانسیس لی هر دو از منچستر سیتی با 10 گل سر بابی چارلتون از منچستر یونایتد با 9 گل در رده های بعد از رونی قرار دارند که دیگر فرصتی برای رسیدن به شماره ده یونایتد را ندارند.

آوریل بد یُمن برای یونایتد

از تعداد تمام بازی های روبرو 17 بار دیدار دو تیم در ماه آوریل برگزار شده که برتری خفیف با منچستر سیتی بوده است. آبی ها در این بازی ها 6 برد داشته اند در شرایطی که 5 بار یونایتد بازی را برده و 6 بازی هم مساوی شده است.

این در حالی است که در 27 آوریل یکبار جدال یونایتد و سیتی برگزار شده است. 43 سال قبل سیتی در چنین روزی یک بر صفر در اولدترافورد یونایتد را شکست داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار