سیاست راهبردی در هدایت تحصیلی آگاهی بخشی است

معاون دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: انتخاب رشته اجباری نیست و برمبنای آگاهی قرار دارد

کد مطلب: ۶۱۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رضا صابری در برنامه تلویزیونی شب شرقی با بیان این که به منظور تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی در سطح استان و در مناطق 47 گانه نیز تشکیل شده است گفت:هدف از تشکیل این کارگروه ها آگاه سازی و اطلاع رسانی به مشاوران، دانش آموزان ، اولیا و مدیران مناطق و مدارس می باشد.
وی ادامه داد:روسای مناق و نواحی استان نیز برنامه های توجیهی خوبی برای دانش آموزان و اولیا برگزار کردند و به واسطه هیمن پیش بینی می کنیم در سال جاری هدایت تحصیلی به نحو مطلوبی اجرا شود.
صابری با تاکید بر این که انتخاب رشته کاملا آزادانه و باید بر طبق آگاهی انتخاب شود اظهار داشت: از اولیا و دانش آموزان تقاضا می کنیم که استعداد، توانمندی و علاقه را در فرایند انتخاب رشته مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به این که بحث انتخاب رشته اجباری نبوده و برمبنای آگاهی قرار دارد تصریح کرد: سیاست راهبردی استان در حوزه هدایت تحیلی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.
این مقام مسئول یادآور شد:اولیا و دانش آموزان باید نسبت به آینده شغلی رشته ها بررسی های لازم را داشته باشند و با آگاهی کامل رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند زیرا بیش از آنچه که دانش آموزان به مدرک نیاز داشته باشندبه مهارت نیاز دارند.
وی ضمن بیان این که مسئولین آموزش و پرورش ستان تلاش کردند مهارت آموزی لازم را در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش ایجاد کنند اظهار کرد: با تاسیس رشته های جدید زمینه مهارت آموزی بیشتر دانش آموان فراهم شده است و باید با انتخاب رشته صحیح زمینه و برنامه های شغلی خود را انتخاب کنند.
صابری خطاب به اولیا بیان کرد:بهتر است برای پیشگیری از سرخوردگی و افت تحصیلی دانش آموزان اجازه دهیم با توجه به علاقه شخصی خود رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و از هرگونه اجبار و الزام خودداری کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت:یکی از مهم ترین ماموریت ها و وظایف آموزش و پرورش هماهنگی در جهت کسب استعدادها، توانایی و ظرفیت دانش آموزان است تا با توجه به توانایی آنها به سمت رشته مربوطه هدایت شوند.
83 هزار دانش آموز در هدایت تحصیلی شرکت می کنند
معاون دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: پنج عنصر دانش آموزان، مشاوران، اولیا، دبیران مدارس و مدیران در امر هدایت تحصیلی نقش آفرینی می کنند.
صابری در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری حدود 83 هزار دانش آموز پایه نهم در امر هدایت تحصیلی شرکت می کنند اذعان کرد: فرم های هدایت تحصیلی که به دانش آموزان ارائه می شود دارای امتیاز مشخصی است که بر مبنای آن 95 امتیاز مربوط به فعالیت های مشاوره ای و 35 امتیاز نیز مربوط به عملکرد خود دانش آموزان می باشد وبر این اساس رشته خود را انتهاب می کنند.
این مقام مسئول با بیان این که یکی از اهداف اصلی هدایت تحصیلی توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه ها و رشته های مختلف است گفت: متاسفانه در سال های اخیر گرایش بیش از اندازه ای به رشته تجربی بوده و این در حالی است که طبق آمار سال 95 از مجموع 550 هزار شرکت کننده در کنکور تجربی تنها یک پنجم از این تعداد به رشته مورد علاقه خود وارد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار