شهردار ارومیه:

امسال ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه توسعه می یابد

شهردار ارومیه اعلام کرد: امسال ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه توسعه می یاید.

کد مطلب: ۶۱۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربیاجان غربی، محمد حضرت پور شهردار ارومیه با اشاره به لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله ناوگان ریلی و هوايي در راستاي تحقق شهر سالم، افزود: بر اين اساس در سال 96، ورود اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني، آغاز عمليات اجرايي تراموای شهری و ورود چند فروند هواپيمای مسافربری در دستور كار قرار دارد .

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی همواره یکی ازدغدغه های اساسی شهردار ی ارومیه است، گفت: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده یک هزار عدد تاكسي شهری با پرداخت 50 درصد سود بانكي توسط شهرداري نو و همچنین 120 عدد اتوبوس وارد ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه می شود.

دکتر حضرت پور با اشاره به ورود 120 عدد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، اظهار کرد: روند مقدمات بستن قرارداد برای خريد این تعداد اتوبوس شهری در حال طی است و در 6 ماهه اول سال جاری تحويل داده مي شود.

وی با بیان اینکه دلیل عدم توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر در شهر ارومیه نبود زیر ساخت های لازم به ویژه برخورداری از ناوگان حمل و نقل هوایی است ، عنوان کرد: اقدامات اولیه برای خرید 3 فروند هواپیما صورت گرفته و در حال حاضر در طی مراحل ارائه تضامن بانکی است که با تحقق این مهم توسعه و رونق اقتصادی شهر ارومیه رقم می خورد.

شهرداری ارومیه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ترموای شهر ارومیه در سال جاری به طول 9 کیلومتر، گفت: گشایش تراموای شهری منجر به زیبا سازی منظر شهری و کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار