وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

کارگاههای آموزش خانواده برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان نیاز به برگزاری دوره های آموزشی احساس می شود.

کد مطلب: ۶۱۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان
با بیان اینکه از سال ۱۳۵۲در حال فعالیت با دانش آموزان هستم، گفت: در آموزش و پرورش دنیا بحث تعلیم و تربیت مورد توجه است. حتی اقتصاد دانان برای امر توسعه به آموزش و پرورش اشاره دارند که چگونگی روش تدریس و نوع آموزش در دبستان ها از اهمیت برخوردار است.
دانش آشتیانی با بیان اینکه در پیشگیری از آسیب ها باید بچه ها را با مهارت ها آشنا کنیم گفت: این مساله در کلاس درس و خانواده شکل می گیرد و در سند تحول و مدرسه صالح این امر مورد توجه است و حتی معلم را مربی تلقی کرده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهارت تفکر، حل مساله، اعتماد به نفس نقش مؤثری را در جلوگیری از آسیب ها دارد. افراد با اعتماد به نفس پایین بیشتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند لذا این مساله بسیار مهم است.
وی افزود : معمولا بحث های اجتماعی در سنین بزرگتر مدرسه به سبب عادت هایی است که شکل گرفته اثربخشی پایین تری دارد؛ در حالی که در سنین پایین سرمایه گذاری پربازده داریم و به همین جهت در برخی کشورها از سنین خیلی پایین برنامه ریزی وجود دارد.
دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه باید روی خانواده بیشتر متمرکز شویم، اظهار کرد : خانواده ای که نحوه تعامل با فرزند را بلد نیست موجب می شود فرزند به سمت آسیب های اجتماعی سوق پیدا کند و اکنون نسل جدید نمی توانند ارتباط خوبی با فرزندان برقرار کنند لذا نیازمند کارگاه های آموزشی برای رفع این مشکلات هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت : امیدواریم این همکاری ادامه یابد و در سال آتی این معضل ها کاهش یابد و مدرسه نقش کلیدی در این امر دارد.
گفتنی است در انتهای مراسم رونمایی از سایت جامع نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان(نماد) با حضور مسئولان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار