تجلیل از زنان شاغل آموزش و پرورش شهرستان قدس

مراسم تجلیل از زنان شاغل آموزش و پرورش شهرستان قدس در سالن شهید دهنو برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۶۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناشهرستان های تهران، در این مراسم محمدرضا بهمنش مدیر، اعضای شورای شهر، مدیران و فرهنگیان شهرستان قدس حضور داشتند.

محمدرضا بهمنش در سخنانی ضمن خیرمقدم گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی، فصل نوینی از عزت و سربلندی زنان ایران رقم خورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: زن آیینه تمام نمای شخصیت انسانی و مظهر پرورش به شمار می آیدو زن انسان را به جایی می رساند که جز پاکی و قداست نیست و اساس پرورش انسان از دامن پاک مادر است.

بهمنش افزود: دامن مادر اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک به شمار می آید و خانواده نیز به عنوان نخستین جایگاه آموزش و پرورش برای هر انسان است که مدیریت آن را زنان انجام می دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در ادامه عنوان کرد: ظهور و بروز استعدادهای عاطفی، فکری و اجتماعی تحت الشعاع تربیت مادران عزیز است که آثار این تربیت تا پایان زندگی انسان باقی خواهد ماند،پس نقش زن در پی ریزی اساس شخصیت انسان بسیار ویژه است و به عنوان معماری نقش آفرین و هنرمندی چیره دست به شمار می آید.

بهمنش در مورد نقش همسرداری زن گفت: نقش همسری زنان و شوهرداری در بعضی از روایات جهاد در راه خدا محسو ب می شود که البته در خانواده دوطرفه است و مرد نیز به همان اندازه نقش داردو در قرآن نیز اشاره شده که زن و مرد لباس هم دیگر هستند و باید عیب همدیگر را بپوشانندو بنابراین باید قدردانی، محبت و تمکین را به عنوان سه رکن مهم اخلاقی هر خانواده به کار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در مورد نقش اجتماعی زنان گفت: حضور زنان در آموزش و پرورش نقشی و حیاتی است و گاه بیشتر از مردان است و در شهرستان قدس نیمی از پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند که این فرصت خوبی برای استفاده از توانایی زنان است و مهمترین فعالیت زنان در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس دخترانه پرورش مادران فردای ایران اسلامی است.

بهمنش در پایان در مورد نقش سیاسی زنان گفت: مشارکت سیاسی زنان در جامعه از دیگر نقش های آنها به شمار می آید که نمونه آن شرکت آنها در انتخابات پیش رو است و امیدواریم شاهد حضور عزتمندانه همه ی اقشار جامعه مخصوصا زنان کشورمان باشیم و راه عزت و اعتدال در پیش گرفته شده هم چنان ادامه داشته باشد.

شایان ذکر است ،در پایان مراسم نیز از 287 نفر از فرهنگیان زن با اهدای جوایزی تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار