استقبال از مراکز تفریحی شهرستان قدس در نوروز 96

نوروز امسال در شهر قدس رنگ و بوی دیگری داشت، چراکه بواسطه افزایش سرانه فضای سبز در سال گذشته و احداث و احیای اماکن فرهنگی و تاریخی در شهر قدس، شهروندان توانستند از بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر بیشترین بهره‌ را ببرند.

کد مطلب: ۶۱۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ‍پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، با فرا رسیدن آخرین ماه سال و نزدیک شدن به فصل بهار، شهرداری قدس بنا به سنتی هرساله اقدامات ویژه‌ای را تحت عنوان «طرح جهادی استقبال از بهار » برای تشویق شهروندان به خانه‌تکانی و پیراستن شهر در اولویت برنامه‌های همه واحدهای اجرایی خود قرار می‌دهد تا بدین وسیله سنت زیبای نو شدن در آستانه سال نو را به شهر قدس تسری دهد.

شهرداری به عنوان متولی نگهداری شهر همواره با همراهی شهروندان طرحی را که استقبال از بهار نام گرفته است به مورد اجرا می‌گذارد تا همزمان با نظافت داخلی اماکن مسکونی و تجاری، شهر نیز به نوعی تمیز و آراسته گردد تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای شهروندان، با ورود هر یک از مسافرین نوروزی به شهر و مشاهده نما و منظر شهر حلول سال نو احساس شود .

در این طرح که در همه حوزه‌های مدیریت شهری به اجرا درمی‌آید، در یک اقدام جهادی و فراگیر، فضای دیداری شهر، زیباسازی و مشکلات خدماتی، نظافتی و عمرانی شهر برطرف می‌شود. لایروبی کانال‌ها و جداول سطح شهر، رسیدگی موثر به وضعیت زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری در همه ابعاد بهداشتی، ترافیکی، خدماتی، امور فرهنگی و...، پاکسازی حریم جاده‌ها و مبادی ورودی به شهر، دستور صدور توقف حفاری‌ها و عملیات عمرانی در محورهای پرتردد، بازدید، بهسازی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر، و نظافت و رفع عیوب و نواقص از کلیه تاسیسات موجود در پروژه‌های فضای سبز، پارک‌ها و فضاهای گردشگری و سایر تاسیسات و مبلمان شهری از جمله اقداماتی بود که در راستای زیباسازی و نظافت عمومی شهر به مورد اجرا گذاشته شد .

همچنین استقرار پایگاه‌های نوروزی در سطح شهر از ابتدای تعطیلات، نصب پلاکاردهایی با محتوای شماره تلفن‌های ضروری، تابلوهای معرفی مسیر در خیابان‌ها، اماکن، و مراکزعمومی، ایجاد و تعیین مکان‌هایی جهت پارکینگ موقت در مراکز و اماکن مسافرپذیر و رسیدگی به وضعیت روشنایی شهر جهت سهولت تردد شهروندان و میهمانان انجام شد.

طراحی و اجرای سفره هفت‌سین در چند نقطه از شهر و برپایی چادرهای نماز در بوستان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری در ایام نوروز بود. علاوه بر این با شرکت‌های برق، آب، گاز و مخابرات هماهنگی‌هایی به منظور آمادگی برای ارائه خدمات و جلوگیری از هرگونه قطعی و خرابی و ارائه خدمات مربوط در ایام تعطیل صورت گرفت .

هماهنگی با جایگاه‌های سوخت درون‌شهری و رسیدگی به وضعیت سرویس‌دهی، آماده‌باش گروه‌های امداد و نجات و برنامه‌ریزی و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی شامل تاکسیرانی و اتوبوسرانی و نظارت بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان در دستور کار مجموعه مدیریت شهری بود .

از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری قدس در نوروز 96 برگزاری تورهای یک‌روزه تهران‌گردی و ری‌گردی جهت بازدید شهروندان و مسافران نوروزی شهر قدس از اماکن تاریخی و فرهنگی تهران و شهرری بود. تورهای یک‌روزه تهران‌گردی و ری‌گردی توسط ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان قدس با حمایت شهرداری قدس و همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری در ایام تعطیلات نوروزی به صورت رایگان برگزار شد .

شهروندان و مسافران نوروزی در قالب تورهای تهران‌گردی و ری‌گردی، قبل از حرکت به مقاصد تهران و شهرری، از حمام تاریخی شهر قدس نیز دیدار کردند. این حمام قدیمی که زمان احداث آن به دوران قاجار بازمی‌گردد، به‌تازگی توسط شهرداری قدس مرمت و احیا شده و در قالب موزه طی مراسمی جهت بازدید عموم به بهره‌برداری رسیده است .

از مهم‌ترین اهدافی که در برگزاری این تورها مدنظر قرار گرفت، استفاده تمام اقشار جامعه از ظرفیت‌های حوزه گردشگری بود که با توجه به استقبال خوب مردم از این طرح، به نظر می‌رسد که این موضوع محقق شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار