فرهنگ وهنر برخواسته از ذات ، اصالت و قدمت تاریخی هر کشور است

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری گفت: فرهنگ وهنر برخواسته از ذات و اصالت و قدمت تاریخی هر کشور است و به حمدالله ما قدمت فرهنگی طولانی داریم، ایران اسلامی ما و خراسان رضوی زادگاه هنرمندان بسیاری بوده است.

کد مطلب: ۶۱۵۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

رزا درسنی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: فرهنگ وهنر برخواسته از ذات و اصالت و قدمت تاریخی هر کشور است و به حمدالله ما قدمت فرهنگی طولانی داریم، ایران اسلامی ما و خراسان رضوی که زادگاه هنرمندان بسیاری بوده. یکی از این برنامه هایی که می توان به کمک آن ،این مسابقات و برنامه ها را ارتقا داد فرهنگ سازی آن در مدارس و بین جوانان ما و تشویق، هدایت و پشتیبانی این دانش آموزان مستعد است.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب دانش آموزان به شرکت در این گونه مسابقات و جشنواره ها و ارزیابی آثارشان با این تجربه گردانی و با دیدن آثار دیگر ان تشویق و ترغیب می شوند تا مسیر و هدف خود را پیدا کرده و توانمندی های خودرا ارتقا دهند.

درسنی در ادامه افزود: ما در مدارس می توانیم با برنامه ریزی دقیق و کمک گرفتن از مدیران، معلمین و معاونان پرورشی به شناسایی و آگاه سازی خانواده های دانش آموزان با استعداد و هنرمند بپردازندو معتقدیم خانواده ها در ادامه اطلاع رسانی مدارس در رابطه با شرایط حضور در مسابقات باید از فرزند هنرمند خود باتشویق خود همایت روانی کنند.

وی گفت: ما نه در فرهنگ اصیل ایرانی و نه در دین مبین اسلام هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی از لحاظ فعالیت ها، بر اساس آموزه های قرآنی و دینی نداریم. و طبق آموزه های دین ما، زنان و مردان برابر اند و در کسب مکارم و فضائل آزاد هستند.با بررسی های صورت گرفته از سال های گذشته تعداد شرکت کنندگان دختر ما افزایش قابل توجهی پیدا کرده و کیفیت کارها و آثار خیلی بالا رفته است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه های ما این است که دانش آموزان دختر ما که دارای استعداد های طبیعی و ذاتی بلقوه هستند که به مرحله استانی راه پیدا می کنند و منتخبین و برگزیدگان کشوری ما می شوند. برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا بتوانیم بیش از پیش از این عزیزان همایت کنیم. برخی از این دانش آموزان به رشته های هنری رو می آورند و تحصیلات عالیشون رو در همین رشته ها کسب می کنند و جای خودشون را در جامعه پیدا می کنند.

درسنی اظهار کرد: کیفیت کارها افزایش داشته، ما از متوسطه اول آثاری داشتیم و این مایه مصرت من است که دانش آموزان ما به هنر روی آورده و در نتیجه با کاهش آسیب های اجتماعی رو به رو باشیم. دانش آموزی که به هنر روی آورده اوقات فراغت خود را در مسیر بهتری جهت دهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار