مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سرگروه های درسی وظیفه کنترل کیفیت آموزشی و پرورشی را برعهده دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرگروه های درسی با رصد فعالیت های آموزشی و تربیتی در واقع نقش کنترل گر کیفیت آموزشی و پرورشی را در مدارس بر عهداه دارند.

کد مطلب: ۶۱۵۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری در جمع سرگروه های درسی زبان انگلیسی سراسر کشور، با بیان اینکه مقام عالی وزارت بارها بر این مطلب تاکید کرده اند که " نباید تربیت و آموزش از هم تفکیک شوند" اظهار داشت: حضور شما در کلاس های درسی یک پیام و بار تربیتی دارد، و این موضوع در فعالیت های شما متجلی است.

وی با عنوان اینکه تمرکز سرگروه های درسی بیشتر بر مبنای فعالیت های تخصصی می باشد، تصریح کرد: موثر ترین ابزار برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش سرگروه های درسی است که باید روز به روز تقویت بشود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزاری همایش ها و جلسات کارگاهی می تواند در تقویت بنیه علمی سرگروه های درسی موثر واقع شود.

ناصری با عنوان اینکه فرایند حضور شما در مدارس از سوی معلمان پذیرفته شده است، گفت: سرگروه های درسی از اعتبار علمی بالایی برخوردار هستند و با توجه به نوع فعالیتشان می توانند در کلاس های درسی حضور داشته و روند فعالیت یک معلم را در کلاس رصد و در صورت نیاز به آنان مشاوره بدهند.

وی افزود: سرگروه های درسی بایستی از لحاظ ، نرم افزاری و سخت افزاری مورد حمایت و یژه قرار گیرند تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه درشیوه های تدریس بین معلمان ضروری است، خاطر نشان ساخت: در فرایند آموزشی اگر چنین وحدت رویه ای وجود نداشته باشد، تعارضی بوجود خواهد آمد که خروجی آن مستحق دانش آموزان نخواهد بود.

وی با عنوان اینکه حد کیفیت آموزشی و پرورشی را دانش و توانی های معلم تعیین می کند و حضور سرگروه های درسی در کنار معلمان می تواند موجب ارتقا بنیه علمی این عزیزان باشد.

ناصری گفت: مدیران مدارس نیز می توانند در کنار سرگروه های درسی نقش نظارت و راهنمایی را داشته باشند و این امر هنگامی میسر خواهد بود که در انتخاب مدیر دقت لازم بعمل بیاید و نیز با آموزش های لازم و مداوم بتوانیم سطح حرفه ای مدیران را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: اگر مدیران مدارس به آن موقعیت و مهارت حرفه ای برسند تا در کلاس های درس حضور یابند و نقش مشاور را برای معلمان ایفا نمایند، زمینه تضمین کیفیت آموزشی و پرورشی فراهم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استاندر پایان ازکارشناسان آموزشی خواست تا با حضور مستمر در مدارس زمینه ای را فراهم آورند تا مدیران به برنامه های تدوین شده آموزشی و تربیتی اشراف کافی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار