در جشنواره استانی سفیران سلامت استان اردبیل عنوان شد:

حضور 20 هزار سفیر سلامت در مدارس استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تربیت ۲۰ هزار سفیر سلامت در استان گفت: ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان به عنوان سفیر سلامت تربیت شده‌اند.

کد مطلب: ۶۱۵۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمدناصری در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی سفیران سلامت استان اردبیل افزود: به منظور ترویج آموزش سلامت، طرح سفیران سلامت از ابتدای سال جاری اجرا می‌شود که در قالب این طرح دانش‌آموزان آموزش‌هایی را از مربیان بهداشتی دریافت کرده و به عنوان سفیر سلامت شناخته می‌شوند .

وی تأکید کرد: آموزش‌ها از طریق مربیان بهداشت یا رابطان بهداشتی مدارس شهری و همچنین به ورزان در مدارس روستایی به دانش‌آموزان انتقال می‌یابد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ، با اشاره به اینکه سفیران سلامت به دنبال آموزش هم‌سالان است، اضافه کرد: در ادامه آموزش‌ها از سوی سفیران سلامت به دانش‌آموزان دیگر انتقال می‌یابد .

ناصری تأکید کرد: برای تشویق دانش‌آموزان جشنواره سفیران سلامت در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در قالب نقاشی، سرود، روزنامه دیواری، نمایش، عکاسی، مقاله و خوش‌نویسی برگزار می‌شود .

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان این جشنواره در موضوعات بهداشت و تغذیه برگزار می‌شود که در بخش استانی ۵۰۰ اثر از مدارس استان دریافت شده است .

ناصری به انتخاب ۱۸ اثر و ۵۶ دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: این تعداد از بین دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم انتخاب شده‌اند .

وی افزود: دانش‌آموزان ابتدایی در رشته‌های نقاشی و سرود، دانش‌آموزان متوسطه اول در رشته‌های نقاشی، سرود، روزنامه دیواری، مقاله و نمایش و دانش‌آموزان متوسطه دوم در رشته‌های نقاشی، سرود، مقاله، خوش‌نویسی و عکاسی در دو بخش انفرادی و گروهی رقابت کردند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جشنواره به ضرورت فرهنگ سازی و آموزش صحیح تغذیه و تحرک و ورزش در مدارس تاکید کرد و گفت: متاسفانه تغذیه ناسالم و کم تحرکی در بین دانش آموزان مشاهده می شود.

صادق حضرتی همچنین اضافه کرد: طرح سفیران سلامت که آموزش همسالان را دنبال می کند، ظرفیت مطلوبی برای انتقال آموزه های بهداشتی به دانش آموزان فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان بسیاری از مشکلات بهداشت و تغذیه دانش آموزان را در سایه آموزش و اطلاع رسانی کاهش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار