شش توصیه برای تربیت پسری که به زنان احترام بگذارد

اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که به حقوق زنان احترام می گذارد و برای زن شأن و منزلت قائل است باید فرزندان امروز را به نیکویی تربیت کنیم، پسرانی را که مردان آینده هستند باید احترام به زنان را بیاموزند. این گزارش شما را با شش توصیه همراه می کند که سایت (todays parent) آن را منتشر کرده است.

کد مطلب: ۶۰۸۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ضرب المثلی هست که می گوید وقتی مادر با یک دست گهواره را تکان می دهد، با دست دیگر او کره ی زمین به حرکت درمی آید و این نشان دهنده ی نقش و تربیت مادران در آینده بشریّت است. اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که به حقوق زنان احترام می گذارد و برای زن شأن و منزلت قائل است، باید فرزندان امروز را به نیکویی تربیت کنیم، پسرانی را که مردان آینده هستند باید احترام به زنان را بیاموزند.

این گزارش شما را با شش توصیه همراه می کند که سایت (todays parent) آن را منتشر کرده است؛ شش توصیه برای تربیت پسری که در آینده به زنان احترام بگذارد.


از موفقیت های خود به او بگویید

پسر شما باید بداند که زن نیز حق دارد همانند مرد موفق شود و اهدافی دارد، این که به فرزندتان نشان دهید که موفق هستید کار چندان سختی نیست، لازم نیست که یک بیزینس وومن ثروتمند باشید تا دستاوردهای خودتان را با او شریک شوید، همین که یک مادر موفق باشید کفایت می کند. به همین دلیل به پسر خود اجازه دهید که این موضوع را با هر روشی که ممکن است متوجه شود.

با پدر او بدرفتاری نکنید

چه متارکه کرده باشید و یا نه از پدر فرزندتان بدگویی نکنید و کلمات نامناسب درباره او به کار نبرید تا اینگونه پسر شما متوجه شود که زن ها هم به مردان احترام می گذارند، از دعوا و در گیری در خانه ودر جلوی چشم فرزندتان اجتناب کنید، برای مثال اگر همسرتان به شما بی احترامی می کند و کاری هم از دست شما برنمی آید، شما نباید انزجار خودتان را در مقابل فرزندتان آشکار کنید، به یاد بیاورید که شما الگوی فرزندتان هستید و وقتی او بزرگ شود خودش حقایق را خواهد فهمید.


درباره حقوق زنان با او صحبت کنید

البته این بدان معنا نیست که از بام تا شام درباره حقوق زنان با فرزند ذکور خود مناقشه کنید و حرف بزنید. گاهی داستانهایی از تاریخ را که درباره زنان و مبارزات آنان برای رسیدن به مساوات بوده است را تعریف کنید، و از این بگویید که چگونه برخی زنان در جهان از بدرفتاری و خشونت رنج می برند. این موضوع شاید برای پسر کوچک شما اهمیتی نداشته باشد، اما به تدریج در تربیت فرزندی که به زنان احترام می گذارد مؤثر است. البته به گونه ای با او صحبت نکنید که فرزند پسر شما از پسر بودن خود احساس گناه کند.

او را خودخواه بار نیاورید

همه مادران پسران خود را دوست داشته و خوشحالی آنها را می خواهند و دلشان می خواهد که پسرانشان همیشه لبخند بر لب داشته باشند، اما این کار نباید منجر به آن شود که پسر فکر کند مادر او به عنوان یک زن وظیفه خدمات رسانی به او و رفع همه تمایلاتش را دارد.


از زنان دیگر بدگویی نکنید

در زندگی کاری و شخصی ممکن است رفتارهای نامناسبی را از همجنسان خود و زنان دیگر ببینید و از رفتار آنها دل آزرده و متنفر شوبد، اما نباید از آن افراد جلوی چشم پسرتان بدگویی کنید و جنس زنان را مورد نقد و نکوهش قرار دهید و مثلا بگویید که همه زنان همینطورند.

پسرتان را در کارهای خانه مشارکت دهید

خیلی کم اتفاق می افتد که مادران از پسران خود بخواهند که آنها را در آشپزی و یا رفت و روب خانه ویا سایر امور مربوط به خانه داری کمک کنند، به خصوص اگر دختر داشته باشند، این اتفاق خیلی کم رخ می دهد. به همین دلیل شما و همسرتان به عنوان الگوی فرزندان نشان دهید که کارهای خانه می تواند بین زن و مرد به تساوی تقسیم شود، اگر شما هم فرزند دختر و هم فرزند پسر دارید زمینه ای را فراهم نکنید که دخترتان مثل یک خدمتکار در خانه کار کند بدون اینکه پسرتان هیچ کاری انجام دهد.

منبع: تابناک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار