تخریب های شبانه روزی ،موفقیت مارا بیشتر کردند

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،با تاکید براینکه عده ی زیادی با حمایت های خود باعث موفقیت روزافزون مجموعه شدند گفت :در میان حمایت های بی پایان ،عده ای از دوستان هم با تخریب های شبانه روزی خود، موفقیت مارا بیشتر کردند.

کد مطلب: ۶۰۸۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

مهدی شریفی، مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ همدان، در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان، با اشاره به مسائل و حواشی ای که در حوزه دوسالانه ایجاد شده بود گفت: باید بگوییم که این تخریب ها و این رفتارها باعث پیشرفت ما شده و به موتور پیشرفت ما سرعت داده است و ما امروز شاهد حضور اساتید عکاسی که رشته ی تخصصی آن ها عکاسی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد هستیم.

وی هدف اصلی مجموعه سیمرغ را پر کردن خلاء های موجود در حوزه متولیان فرهنگ و هنر کشور در بخش دولتی عنوان کرد و گفت : یکی از مسائل مهمی که شاهد آن بودیم،این بود که متاسفانه کشور ما در بخش عکس زیر مجموعه وا نجمنی دربخش متولی ، به خصوص در وزارت ارشاد ندارد ، براین اساس مجموعه سیمرغ با هدف حمایت از عکاسان و سازمان دهی کردن عکاسان جوان و مستعد و جلوگیری از ورود آن ها به فضاهای انحرافی ومنفی اجتماعی ایجاد شده است.

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،سیاست مجموعه را حمایت و سازماندهی عکاسان استان و برگزاری کارگاه و ورکشاپ های تخصصی دانست و افزود :میخواهیم در نهایت شاهد ارتقا فرهنگ و هنر و تعالی کشور باشیم که در مرکز استان همدان و همینطوردفتر نمایندگی استان هدفی خارج از هدف و سیاست کل مجموعه را دنبال نمیکنیم.

وی در ادامه تاکید کرد : کارهایی که در مجموعه انجام می شود در چارچوب سیاست های مجموعه سیمرغ و در راستای تعالی فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است .

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،با تاکید براین که مجموعه مستقل است ومجوزی که از سوی دولت گرفته فقط بر اساس قانون است گفت : به لحاظ سیاست کاری، سیمرغ یک مجموعه مستقل است .

شریفی تصریح کرد:خداراشکر هدفی که ما داریم این است که از حوزه هدف نگاری دور نشده و به هدف خود برسیم حتی با وجود این که سیمرغ حامی مراکز متولی دولتی بوده واز این پس هم حامی خواهد بود و مسائل، تغییری در سیاست مجموعه نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به ارتباط خوبی که با ارگان های متولی هنر شکل گرفته است گفت :ما در استان همدان از حمایت معنوی دستگاه ها و ارگان های متولی هنر کشوربرخوردار شده ایم ، وهمان چیزی که بیشتر در حوزه هنر اهمیت دارد ،حمایت معنوی دوستان است ،چرا که اگر حمایت معنوی ایجاد شود میتوانیم از پتانسیل حمایت مالی در بخش خصوصی بهره ببریم لذا مجموعه سیمرغ با حضور دوستان و مدیران خود توانسته است لینک حمایتی در حوزه حمایت های معنوی با مسولین داشته باشد .

شریفی از آغاز به کار مجموعه درحوزه رسانه خبرداد و گفت :مجموعه در بحث رسانه و خبری نیز فعال خواهد بود .

وی شرکت در برنامه های مجموعه سیمرغ را مختص اعضای رسمی مجموعه دانست و گفت : ما به دنبال کمیت و تعداد اعضا نیستیم ،بلکه کیفیت کار برای ما ارزشمند است و قصد داریم اعضا از حضور اساتید بزرگ کمال بهره را برده و در جهت پیشرفت گام بردارندو پیشرفت مجموعه هم وابسته به فعالیت و مشارکت اعضای مجموعه است.

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،از برگزاری ورکشاپ های تخصصی وملی به صورت فصلی خبر داد و تاکید کرد: مابین ورکشاپ های ملی ،ورکشاپ هایی که استانی باشند هم خواهیم داشت که با استفاده از اساتید استان و اساتید دانشگاه ها برگزار میشوند تا بتوانیم دوستان را در مرحله عمل و میدانی کاربردی با فن و تکنیک آشنا و در نهایت با حضوراساتید ملی در ورکشاپ فصلی اعضا به تعالی برسند و مسائل و مشکلاتی که در فضای کارمیدانی پیش آمده است حل شود .

شریفی افزود: ما در دومین سالانه عکس سیمرغ مرکز آموزش تخصصی سیمرغ و اولین مدرسه عکاسی در استان همدان را افتتاح کردیم .

وی با اشاره به این که مجموعه سیمرغ در دومین دوسالانه خود در 13 استان نمایندگی دارد و توانسته بیش از 5هزار عکس رسیده را از نگاه انتخابی دوستان داوری کند گفت : ما در نهایت به 213 فریم عکس رسیده ایم که در مرحله داوری پایانی 14 فریم و سپس توسط داوران ملی بررسی و یک استعدادبرتر سال و یک عکاس برتر سال انتخاب شدند.

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ ، در ادامه تا کید کرد :با توجه به این که ژانر ها مختلف بوده اند تعداد منتخبین در هربخش افزوده شده که در هر بخش، 2 منتخب دیگر داشته ایم لذا این 14عکس، عکس های منتخب امسال ما بوده اند و به واقع عکس های با کیفیت مفهومی و اصولی در سطح بالایی داشته ایم .

شریفی هدف از برگزاری ورکشاپ های جانبی دومین دوسالانه را استفاده از پتانسیل و محتوای آکادمیک و تئوریک عکاسی دراستان عنوان کرد و افزود: در مسئله تئوری و آکادمیک دوستان عکاس آنچنان که باید بهره کافی نمیبرند و این پتانسیل خیلی در استان وجود ندارد بلکه بیشتر در حوزه عملی است که دوستان کار میکنند و بعضی از مدرسین هم از تجربیات شخصی تدریس میکنند و ما از حضور اساتیدی که رشته تخصصی آنها عکاسی باشد بی بهره بودیم ولی از این پس ورکشاپ های ما با حضور اساتیدی خواهد بود که سابقه علمی درحوزه عکاسی دارند.

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،با اشاره به ارتباطی که با سازمان ملل متحد دارند و باتوجه به این که مجموعه عضو CSO سازمان ملل متحد است اظهار کرد: در کشور فقط 13 مجموعه است که عضویتی در CSO سازمان ملل متحد دارند .

شریفی در ادامه افزود:در سال 96 از پتانسیل بیشتر انستیسو عکاسان حرفه ای استرلیا استفاده خواهد شد تا اینکه دوستان عکاس عضو سیمرغ ، به درجه حرفه ای برسند و از پتانسیل انستیسو عکاسان حرفه ای استرلیا هم استفاده کنند.

وی از راه اندازی نمایندگی در شهرستان های ملایر،تویسرکان،اسد آباد،نهاوند و بهار خبرداد و گفت :ایجاد نمایندگی ها به همت هیئت مدیره مجموعه سیمرغ رقم خورد.

مدیر مجموعه هنری و رسانه ای سیمرغ،در پایان برای همه ی اعضای سیمرغ وهمه ی عکاسان کشور خصوصا عکاسان استان همدان ، آرزوی نیک بختی کرد وگفت: از خداوند منان خواستار آنیم که ان شاالله شاهد موفقیت های بیشتر دوستان در سطوح مختلف ملی و فراملی باشیم.

/سعیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار