افزایش 22 درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

آخرین جلسه شورای زکات استان خراسان شمالی در سال جاری به منظور طرح راهکارهای افزایش پرداخت زکات توسط اعضای شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۷۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، آیت الله ابولقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با تاکید بر ترویج پرداخت زکات در بین روستائیان گفت: این مهم نیازمند بیان پرداخت زکات از سوی روحانیون است.

وی بر ضرورت بیان مساله زکات وتوجیه روستائیان در این امر مهم تاکید کرد و افزود: باید روحانیون اهمیت زکات را در منبرها و مساجد به طور مستمر بیان کنند تا خروجی داشته باشد.

یعقوبی با اشاره به عدم توجیه مردم نسبت به مقوله زکات خاطر نشان کرد: عدم آگاهی مردم باعث بزرگی نام زکات و سنگینی پرداخت آن را به همراه دارد در حالی که هنگام محاسبه و با طرح درست و تبیین دقیق رقم آن بخش ناچیزی از محصول کشاورز است.

مدیرکل کمیته امداد استان هم در این جلسه گفت: در جشن نیکوکاری امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان کمک مردمی جمع شد که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

عباس اهرابی با اشاره به افزایش قابل توجه پرداخت کمک های مردمی در آستانه سال نو،خاطر نشان کرد: توزیع کامل کمک ها به دلیل حجم بالای آن تا پنجم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از افزایش قابل ملاحظه پرداخت زکات در استان هم خبر داد و تصریح کرد: میزان پرداخت زکات در استان از هفت میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به 9 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان یاد آور شد: پرداخت زکات از سوی کشاورزان ودامداران استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 22 درصدداشته است.

اهرابی ضمن تاکید بر هزینه کرد زکات برای محرومان گفت: امسال سهم محرومان نسبت به سال گذشته، 42 درصد رشد داشته است.

محمد بهمن پور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه گفت: بررسی ها نشان داده است که استان ظرفیت پرداخت 22 میلیون تومان زکات را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار