معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی :

طرح آرامش بهاری در 33 امامزاده شاخص استان برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان شمالی گفت: طرح آرامش بهاری در 33 امامزاده شاخص استان از 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۰۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی: حجت الاسلام علی اکبر صفری در نشست خبری اظهارداشت: زمان اجرای طرح را 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 96 عنوان کرد و افزود: در 27 بقعه این استان نیز مراسم تحویل سال نو برگزار می شود.

و ی افزود: در 9 بقعه شامل امامزاده های سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، ابراهیم انصار، سید احمد و محمود چمن بید، محمد دلاور و هادی و زینب کاستان در مانه و مسلقان محل اسکان موقت زائران هستند .

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه اجرای برنامه ها یک ساعت قبل از سال نو آغاز می ‌ شود، خاطرنشان کرد: سخنرانی ، مناجات و اجرای سرود و پخش زنده مراسم تحویل سال از آستان مقدس امامزاده سید عباس بجنورد در شبکه استانی در دستور کار قرار دارد .

همچنین از برپایی 17 خیمه معرفت آرامش بهاری نیز خبر داد و افزود: این خیمه نیز شامل غرفه های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و غرفه کودک و نوجوان است .

صفری با اشاره به اعزام 35 روحانی از قم به استان، یادآورشد: از ظرفیت روحانیان موجود در استان نیز برای اجرای طرح ‌ های این سازمان در ایام نوروز استفاده می ‌ شود .
صفری با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در این ایام، گفت: در قالب غرفه ‌ های جداگانه به مشاوره هایی در ارتباط با وقف، خانواده و پاسخ به مسائل شرعی پرداخته می ‌ شود .

وی برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی در امام زاده ها، گسترش معارف اهل بیت و قرآنی سخنرانی ، مناجات و اجرای سرود و پخش زنده مراسم تحویل سال از آستان مقدس امامزاده سید عباس بجنورد در شبکه استانی را از دیگر برنامه های اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد .

حجت الاسلام صفری گفت: در ایام نوروز امسال 29 امامزاده شاخص این استان برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود .

وی افزود: در طرح آرامش بهاری نوروز سال 95 ، 100هزار نفر روز مراجعه کننده و همچنین 20 هزار نفر روز نیز در خیمه های معرف مشارکت داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار