مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

جذب ۵۴ درصد دانش آموزان در هنرستان ها تا پایان برنامه ششم

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از جذب ۵۴ درصد دانش آموزان در هنرستان ها تا پایان برنامه ششم خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۶۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از برترین ها و عوامل اجرایی مسابقات هنرستانهای استان اظهار داشت: مهارت آموزی گامی در جهت رفع بیکاری جوانان است، توازن و یکپارچگی را در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین داریم، کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی مدارس در افق ۱۴۰۴ می باشد.

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش ، توانمند سازی مدیران و هنرآموزان مدارس کاردانش و هنرستان های فنی وحرفه ای است، هر چه اطلاعات خود را بیشتر کنیم در نتیجه آسیب ها کمتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: باید به وظایف و اختیارات خود آشنا باشیم تا به اولیاء بتوانیم اطلاعات درست و صحیح بدهیم، سیاست آموزش و پرورش مدرسه محوری است.

آذرکیش تصریح کرد: معادل ۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه و ۵۴ میلیون از اعتبارات وزارت برای تجهیزات هنرستان ها در نظر گرفته شده است، باید به سند تحول بنیادین و آیین نامه آموزش متوسطه آگاهی کامل داشته باشیم، هر چه اطلاعات مدیر هنرستان بیشتر باشد جذب دانش آموزان نیز بیشتر خواهد شد.

ایشان اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم باید ۵۴ درصد دانش آموزان در هنرستان ها جذب شوند، موفق ترین مدل آموزش مهارتی در دنیا هنرستان های کاردانش است، باید با برنامه ریزی دقیق و با توجه به سیاست مدرسه محوری پیش برویم، هوشمندانه کار کنیم، آموزش همراه با تولید از اهداف دفتر کاردانش و فنی و حرفه ای کشور است.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: اراده دولت بر تقویت آموزش های مهارتی است، با اطلاعات زیاد و مفید به خانواده ها در جذب فرزندانشان تلاش کنیم و بخش عمده به عملکرد مدیران هنرستان ها برمی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار