توزیع نامحدود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت مازندران

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: تا 15 اسفند توزیع بنزین سوپر با سهمیه بندی انجام می‌شد اما از 16 اسفند به صورت نامحدود بنزین سوپر در جایگاه‌ها توزیع شد و با درخواست صاحبان جایگاه‌ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۶۰۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، حسین‌علی طالبی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به قطعی گاز ترکمستان و افت فشار گاز در سال 95 گفت: سال 95 فشار زیادی روی شرکت ملی پخش منطقع ساری بود چراکه باید سوخت مایع را برای واحدهای تولیدی و کشاورزان تامین می‌کردیم و با جایگزینی فرآورده‌های نفتی به جای گاز از بروز مشکل برای مردم و واحدهای مصرف کننده جلوگیری کنیم.

افزایش 8 درصدی توزیع بنزین در سال 95

طالبی با اشاره به افزایش 8 درصدی توزیع بنزین در سال 95 گفت: این میزان افزایش نسبت به نرم کشوری که 2 تا 3 درصد است، بالا بود و این به دلیل قطعی گاز ترکمنستان و افت فشار گاز بود که در مجموع در سال 95، 917 میلیون لیتر توزیع بنزین داشتیم در برابر توزیع 848 میلیون لیتر در سال 94.

وی با بیان اینکه به دلیل نوسعه گاز شهری توزیع نفت سفید در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش 25 درصدی داشته است، افزود: در سال 94 بیش از 80 میلیون لیتر توزیع داشتیم که در سال 95 به 60 میلیون لیتر رسید.

طالبی توزیع نفت گاز در سال جاری را با 6 درصد کاهش اعلام کرد و گفت: در سال 94 توزیع نفت گاز ما 574 میلیون لیتر بود که در سال 95 به 541 میلیون لیتر رسید.

وی افزود: در این حوزه باید کاهش 6 درصدی ما به 10 درصد می رسید که به دلیل قطعی گاز و افت فشار گاز مجبور به استفاده از این فرآورده به عنوان سوخت جایگزین شدیم و در نتیجه به نرم کاهش نرسیدیم.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری گفت: در توزیع نفت سیاه با کاهش 47 درصدی مواجه بودیم و درواقع توزیع یک میلیارد و 438 میلیون لیتر سال 94 در سال 95 به 763 میلیون لیتر رسید.

طالبی گفت: مصرف گاز مایع در سال 95 با افزایش یک درصدی روبرو بود و مصرف حدود 74 هزار تن در سال 94 به مصرف حدود 75 هزار تن در سال 95 رسید.

مردم از واحدهای غیرمجاز توزیع، گاز مایع نخرند

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم از واحدهای غیرمجاز توزیع گاز مایع نخرند، گفت: در این واحدها به دلیل ناایمن بودن احتمال انفجار وجود دارد.

طالبی افزود: در سال جاری بالغ بر 30 واحد غیرمجاز توزیع گاز مایع را تعطیل کردیم و دیگر مجوز توزیع هم صادر نمی کنیم.واحدهای مجاز توزیع گاز مایع در مازندران 240 واحد است که در سال‌های گذشته با ای شرط که استاندارد 841 را رعایت کنند مجوز گرفتند.

مازندران 118 جایگاه سوخت دارد

وی با بیان اینکه کل جایگاه‌های سوخت در استان 118 جایگاه است گفت: در سال 95 در شهرهای آمل، بابل، قائمشهر و جویبار 5 جایگاه جدید افتتاح کردیم.

وی افزود: تا 15 اسفند توزیع بنزین سوپر با سهمیه بندی انجام می‌شد اما از 16 اسفند به صورت نامحدود بنزین سوپر به جایگاه‌ها داده شد و با درخواست صاحبان جایگاه‌ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

طالبی با اشاره به کسب رتبه دوم منطقه ساری در میان 37 منطقه کشور در روابط عمومی‌های صنعت نفتی با اختلاق 0.5 نمره نسبت به نفر اول گفت: شرکت نفت منطقه ساری با توجه به گردشگرپذیر بودن استان مازندران، کمترین ثبت شکایت را نسبت به استانهای دیگر دارد.

85 درصد جایگاه‌های سوخت مازندران زیباسازی شده است

طالبی تعداد جایگاه‌های سوختی که در مازندران زیباسازی نشده‌اند را انگشت‌شمار دانست و گفت: در سال 92 حدود 35 درصد جایگاه‌های مازندران ممتاز بودند که در سال 95 به 85 درصد رسید.

وی افزود: جایگاه‌هایی که در مازندران زیباسازی نشده باشند در پرداخت کارمزد برای هر لیتر 15 تومان کارمزد کمتری دریافت می‌کنند.

مدیر شرکت نفتی منطقه ساری درخصوص صدور مجوز جایگاه‌های جدید سوخت گفت: مجوز جدید در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی داده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 6 هزار جایگاه در کشور گفت: قرار است در قالب 60 تا 70 برند با نظارت حاکمیتی تمام امور مربوط به کنترل کیفی و کمی فرآورده‌های نفتی را از سال 96 برعهده بگیرند.

طالبی به شاخص ترین اقدامات شرکت نفت منطقه ساری در زمان بحران نیز اشاره کرد و گفت: ابتدای آذرماه سال جاری که در آمل به دلیل قطعی برق با قطعی آب و گاز نیز مواجه بودیم، تمامی ژنراتورهای پمپ بنزین‌ها آماده به کار بودند و 130 نفت کش برای توزیع سوخت در خانه ها آماده فعالیت بودند.

وی افزود: زمانی که برف سنگین زمستان امسال جاده گدوک را بست و مسافران در جاده ماندند، در ظرف‌های چندلیتری 1450 لیتر بنزین را به این منطقه و مردم در برف مانده که با کمبود بنزین خودروها مواجه بودند، رساندیم.

طالبی گفت: در این زمان از تانکر استفاده نکردیم به این دلیل که احتمال جرقه و انفجار وجود داشت و اصولا توزیع بنزین با تانکر ممنوع است.

صدور 5 میلیون لیتر بنزین به افغانستان

مدیر شرکت نفت منطقه ساری با اشاره به ارسال 400 میلیون لیتر فراورده نفتی به خوی، خراسان شمالی، سبزوار، خراسان رضوی و شاهرود افزود: همچنین در حال حاضر در حال بارگیری 5 میلیون لیتر بنزین از انبار نفت ساری و صدور آن به افغانستان هستیم.

طالبی تاکید کرد: شرکت منطقه نفت ساری در سطح 37 منطقه کشور موفق به دریافت لوح خدمات صنعت سبز شده است.

وی اعلام کرد: به زودی موزه نفت در همین مکان دایر خواهد شد که بعد از موزه پالایشگاه آبادان از مهمترین موزه‌ها در نمایش اقلام قدیمی مربوط به این صنعت می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار