رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت:

آینده روشن در انتظار هنرجویان رشته قالی بافی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت:قالیبافان و فعالان هنرصنعت فرش شهرستان ری می توانند با تشکیل تعاونی ها بیشتر و در کنار یکدیگر با انجام کار گروهی بسیار از مشکلات خود مانند پیگیری مطالباتشان از نهادها دولتی و بازاریابی تولیداتشان را دنبال کنند.

کد مطلب: ۶۰۴۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، افضلی در نشست حاشیه بازدید از دوره آموزشی ارتقاء مهارت قالیبافان شهرستان ری در آموزشگاه فنی و حرفه ای آیت الله غیوری گفت: هنرصنعت فرش یکی از صنایعی است که توانایی جذب بسیاری از افراد بیکار جامعه را با سرمایه های حداقلی در خود دارد و همچنین محصول نهایی این صنعت کهن ایران دارای ارزش افزوده بالایی است.

وی به دوره آموزشی ارتقاء مهارت قالیبافان شهرستان ری در آموزشگاه فنی و حرفه ای آیت الله غیوری پرداخت و اضافه کرد: این مرکز آموزشی با استفاده از اساتید و کارشناسان خبره این هنرصنعت فرصتی را فراهم می کند تا قالیبافان از شهرستان و نواحی مختلف در یک جا گرده هم بیایند تا ضمن آشنایی با شیوه های نوین از تجارب یکدیگر نیز در امر بافت، طرح و فروش قالی بهره ببرند.

در ادامه این مراسم رئیس هیات مدیره مجتمع فنی و حرفه ای آیت الله غیوری با بیان اینکه هدف اصلی این مجتمع فنی از برگزاری کلاس های مهارت آموزی بالابردن سطح دانش و مهارت متقاضیان است افزود: اکثر هنرجویان این مجتمع از اقشار محروم جامعه هستند است که ضمن نیاز مالی به عزت نفس و خود اتکایی اهمیت می دهند.
علی سلیمانی با اشاره به اینکه کسانی که در این مجتمع دوره دیده اند مدرک فنی و حرفه ای دریافت می کنند ادامه داد: این مجتمع فرآیند تولید فرش را از مرحله نخ، رنگرزی، نقشه و فروش اجرا می کند و به هنرجویان می آموزد تا آنان در آینده تمام فرایند تولید فرش به تنهایی انجام دهند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار