گفت و گو با رابط خبری پانا و ذاکر اهل بیت (ع):

اشعار مداحی باید حماسی باشد تا مستمعین را با تفکر اهل بیت(ع) آشنا کند

ذاکر اهل بیت (ع) در شهرستان ری :مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خیلی از مسائل را مطرح میفرمایندو باید بیان شیوای ایشان را به عنوان یک الگو برای مداحان ارائه داد وسرلوحه کار مداحان شود.

کد مطلب: ۶۰۴۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ،درمکتب اهل بیت(ع) انسان هر فعالیتی داشته باشد، برای انسان ماندگار و مایه خیر و برکت در بر دارد واین ‌حضور در مسیر قرآن و اهل بیت‌(‌ع) ‌انسان را به سوی موفقیت و سعادت هدایت می‌کند .
جواد تلطفی متولد سال ۱۳۶۰ و زاده همدان میباشد که در خانواده ای رشد مییابد که نوعی یک مجمع الذاکرین خانوادگی است و همه مداح و ذاکر اهل بیت (ع)هستند .
وی مداحی را از سن ۸ سالگی در مکتب مرحوم حاج علی اصغر سپهری تربیت شد و با مجموعه هیئت رزمندگان و جامعه مداحان همدان شروع به فعالیت نمود
این ذاکر اهل بیت (ع)در سال ۶۹ اولین مداحی را در هیئت رزمندگان همدان اجرا کردو بعد از آن برنامه‌های تلویزیونی استانی از جمله در برنامه کاروان عاشورایی شبکه یک سیما فعالیت داشت و در نهایت به تهران دعوت شد.
سال ۸۳در دهه اول محرم در تهران ودر مسجد صدریه اجرای برنامه داشت وبا همکاری یکی از اساتید حوزوی به خارج کشور اعزام شدو به عنوان مداح درکشورهای آلمان ، تانزانیا فیلیپین اجرای برنامه داشت
تلطقی اعتقاد دارد : اگر قاری و یا مداح دوست دارد مستدام در ذهن مردم باشد باید کار را فنی و به‌صورت حرفه‌ای شروع کند ولازمه این کار هم این است که باید یک استاد پیدا کندو بعد که درس را در محضر استاد گذراند، معصوم(ع)، به ما می‌گوید که فرزند زمان خودت باش، لذا باید به دنبال این باشیم که در این جامعه جوانان و عموم را چگونه نگه داریم‌ و این علم برگرفته از تبادلات ما در سطح جامعه و حضور در جلسات و مجالس است.
وی در ادامه افزود:شناساندن اهل بیت (ع)در مجالس مداحان ، مدیحه‌خوانی و روضه‌خوانی هم کم شده ، مداح باید اشاره‌ای بخواند و چیزهایی را بخواند که اهل بیت(ع) را معرفی کنند و زمانی که مستمع را به حدی از معارف اهل بیت(ع) آشنا کرد تنها کافی است به امام حسین(ع) با آن عظمت یک سلام بدهد و روضه خود را تمام شده بداند
جواد تلطفی در مورد دیدار مداحان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) میگوید : رهبری خیلی از مسائل را مطرح میفرمایندو باید بیان شیوای ایشان را به عنوان یک الگو برای مداحان ارائه داد وسرلوحه کار مداحان شود.
ذاکر اهل بیت خاندان عصمت و طهارت (ع) در مورد هیئت های مذهبی میگوید:ما باید کاری کنیم که هیئت مردمی شود و وقتی از دل مردم بیرون بیاید موفق خواهد شد و خاطر نشان کرد،هم منبر و هم هیئت باید سیاسی باشد و بدانیم شعر امام حسین(ع) باید حماسی باشد، حماسه‌ای که مردم را با تفکر اهل بیت(ع) آشنا کند، زیرا مداحان ما به انقلاب سرخ امام حسین(ع) مدیون هستند و تداوم انقلاب امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی ما را بنیان نهاد.
شایان ذکر است ، جواد تلطفی در کنار ذاکر بودن خاندان عصمت و طهارت (ع) از همکاران آموزش و پرورش ناحیه دو ری میباشد که در زمینه هماهنگی برگزاری دوره های خبری و جذب خبرنگاران دانش آموزی پانا فعالیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار