رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری کشور مطرح کرد:

تربیت فرزند دغدغه اصلی والدین/ آموزش و پرورش موثر در شکل گیری شخصیت

رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری کشور گفت: تربیت فرزندان مهم ترین دغدغه والدین است بنابراین باید در این مسیر تلاش بیشتری از سوی آنها انجام شود.

کد مطلب: ۶۰۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، علی فتحی آشتیانی در همایش آسیب های اجتماعی و تربیت فرزند که در دانشگاه آشتیان برگزار شد افزود: انسان در مسیر جامعه پذیری تکامل می یابد خانواده ها، رسانه ها، آموزش و پرورش و سایر متغیرها در شکل گیری شخصیت فرزندان نقش دارند.

وی ادامه داد: مهمترین ثمره‌ زندگی انسان در این دنیا فرزند است، چرا که به عنوان باقیات و صالحات محسوب می شود و در صورتی که اهل عمل صالح و رعایت ایمان و اخلاق اسلامی باشد پرونده اعمال والدین بعد از مرگ باز خواهد ماند.

رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری کشور اظهار داشت: والدین همان طور که لازم است از نظر جسمی به فرزند خود برسند و نیازهای جسمی اش را برآورده کنند، باید در تربیت و رشد معنوی اش نیز کوشا باشند و فرزندان خود را با آداب اسلامی آشنا کنند.

فتحی آشتیانی با تاکید بر ضرورت توجه پدر و مادر بر تربیت و رشد معنوی فرزند، اضافه کرد: امروزه این وظیفه مهم بر عهده مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها گذاشته شده است، در حالی که هیچ موسسه، سازمان یا نهادی دلسوزتر از پدر و مادر برای فرزند نیست.

مدیر آموزش و پرورش آشتیان نیز هدف از برگزاری این همایش را تعالی فرزندان و خانواده ها و عدم ایجاد شکاف بین آنها اعلام کرد.

عبداله آقانوری از حضور فعال 600 نفری فرهنگیان و اولیاء در این همایش قدردانی کرد و افزود: تربیت دینی و اسلامی فرزندان یکی از مهم ترین وظایف پدر و مادرهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار