حضور نخبگان مازندران در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران از حضور نخبگان استان در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمدهادی مؤذن در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: چهارمین جشنواره کشوری جهادگران علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد، اقشار دانش محور بسیج، پژوهشکده‌ها، خانه نخبگان، پایگاه‌های برتر علمی و مراکز هدایت و حمایت برگزار می‌شود.

مؤذن تجلیل از خانواده شهدای نخبه مدافع حرم، موشکی، مخترعان و مبتکران برتر کشوری و برگزاری کارگاه های آموزشی را از برنامه های جانبی چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، آگاهی بخشی عمومی نسبت به توانمندی بسیجیان در عرصه علمی، کمک به تجاری سازی طرح های کاربردی، هم‌افزایی افراد شاخص علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیجی است.

مؤذن گفت: ۱۷ طرح از نخبگان بسیجی مازندران در این جشنواره شرکت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲طرح تجاری‌سازی‌شده از نخبگان بسیجی مازندران در غرفه‌های نمایشگاه برای مشاهده عموم به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل دستگاه های کرایو برقی، فازیاب غیرتماسی هوشمند، دوچرخه هوشمند، آمبوبگ، برش پلاسما، قارچ کش بیولوژیک، رادیاتور نانو و کپسول طبیعی قند و فشارخون است.

مؤذن اعلام کرد: در سال جاری ۷۰ طرح از نخبگان بسیجی مورد حمایت مادی و۲۳۰ طرح هم مورد حمایت معنوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران قرار گرفتند.

گفتنی است چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور با حضور ۲۴۰ طرح نخبگان بسیجی با رونمایی از ۱۰ طرح برتر در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذای، نظامی، فیزیک و مکانیک، پزشکی و دارویی، برق و الکترونیک، عمران و صنعت از ۹ الی ۱۱ اسفندماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد واقع در پونک تهران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار